Campingferie juli 2013

Ja, da skal jeg prøve å knote ned noe om de to siste ukene av ferien 2013 - da vi kom hjem fra Mallorca var det to uker igjen av kjærestens ferie og unga skulle komme hjem. Vi hadde ikke lyst å sitte hjemme, men kontoen var så godt som tom, så noen ny avansert tur ville det ikke bli...så vi pakka bilen med telt og soveposer allerede dagen etter, men venta til mandagen med å reise :-)

Først gikk turen til Sverige og campingen der kjærestens mor med familie har vogn, vi satte opp teltet der mandag kveld og koste oss med god mat og drikke sammen med familien, før det ble natta. På vegen fant vi ut at vi hadde glemt hodeputer (men der kan jo fint putene til campingstolene brukes) og den ene soveposen (men der måtte den eldgamle militærposen som vi vanligvis bruker som underlag duge), men vi sovna da, og det var mer enn varmt nok...

Tirsdagen opprant, ikke så veldig varm og med noen skyer, og vi gikk i butikken og kjøpte oss en kaffe fordi det var helt stille i vogna enda. Etterpå tuslet vi en tur til, og da var det tegn til liv, så da ble det tur i butikken for å handle inn til frokost, og etter det skulle lille svigerinne og kjæresten min i badeland - i følge kjæresten en kald fornøyelse, og forkjøla ble han også etterpå, men det så da ut til at de hadde det moro noen timer ;-)

Jeg satt sammen med svigers og slappet av i mens, jeg hadde ikke råd til å gå inn i badeland heller, og vannsklier er ikke sååå moro at jeg heller brukte pengene på det enn bensin, for å si det sånn! Men, etter noen timer i badeland, skulle kjæresten og jeg sette kursen mot Stockholm. Det sa vi jo i vinter når vi var der, at vi måtte dit på sommeren, sånn at vi kunne gå ute uten å fryse ihjel... Nå var det riktignok rimelig overskya da vi reiste, og turen skulle i følge GPS'en ta ca 4 timer, og hadde vi ikke stoppa for å spise middag og ble stående litt i kø pga en trafikkulykke, så hadde vi vært der omtrent til riktig tid ;-)

Vi kjørte inn i Stockholm for å finne oss en kaffe, strekke litt på beina, og finne ut hvilken campingplass vi skulle bo på. Fant til slutt en parkeringsplass og ruslet nedover mot Junibacken, da kom regnet... Fant en do og etterpå en ute-kafe hvor det var både plass, og parasoller mot regnet, og vi søkte litt på google etter campingplasser - i følge det vi fant, skulle det være mange rett utafor Stockholm... Så, vi tuslet tilbake til bilen - det var godt utpå kvelden, og skulle finne veien ut av byen... DET var lettere sagt enn gjort, og det ble nok en ekstra runde eller to, før vi kom oss ut av kjernen, hehe - det er jo bare oss på tur det, sjelden vi finner rett på første forsøk ;-p

De campingplassene vi hadde funnet på google fant vi ikke langs veien, og etter langt - og lengre enn langt, kom vi til Norrtälje - og der fant vi til slutt Vigelsjö Camping. O'lykke, men så klart var resepsjonen stengt, det var jo tross alt midnatt og vel så det, men etter å ha ringt et nr som sto på veggen (eller døra, husker ikke helt) og snakket med en kjempekoselig mann, så fikk vi sette opp telt i nattens mulm og mørke - og litt småregn...

Når teltet vel var satt opp, og vi hadde fått inn liggeunderlag og soveposer, starta høljregnet, og det kom virkelig i bøtter og spann, så ille regna det, at jeg fikk ikke sove - enda jeg synes i utgangspunktet at regn på telt er koselig... Jeg lå nesten hele natta og hadde en klump i magen, det føltes som noe var alvorlig galt - men det var jo bra med oss, og siden vi ikke hørte fra noen andre i nærmeste krets, så antok jeg at det var bra med dem også... men jeg sovnet altså ikke før utpå morgenkvisten, og da hadde alt fuglene våknet til liv og det var blitt lyst ute...

Vi gikk til resepsjonen for å betale for natten, og høre om når vi måtte forlate plassen. Den hyggelige mannen var der, og også en like hyggelig dame. Det var ingen hast med å pakke ned i uværet, vi kunne gjøre det når vi ville, i løpet av dagen fikk vi beskjed om :-) Så, da bestemte vi oss for å kjøre en tur inn til sentrum og finne noe frokost, mens vi venta på oppholdsvær... I byen hang det regnbueflagg over alt, og det hang plakater om en eller annen homoparade, litt synd at vi ikke hadde tid til å være der til den var, men vi skulle tilbake til Stockholm. Vi fant et lite bakeri og kjøpte oss kake til frokost *nammenam* og mens vi satt der i regnet, avgjorde vi at vi skulle ta to netter på hotell i Stockholm, for å tørke teltet og slippe bilkjøring att og fram for å tusle rundt i byen. Fant et rimelig hotell på hotels.com - Alexandra hotell. Denne gangen hadde ikke hotels.com feil på siden sin, så hotellet ble betalt bare en gang ;-) Været letnet litt, og vi satte kursen tilbake til campingplassen for å pakke ned teltet og komme oss videre...

Det var da jeg skjønte hvor viktig kommunikasjon og syn er... for først tømte vi teltet for underlag og soveposer, så begynte kjæresten inni med innerteltet, mens jeg gikk rundt ute og nappet opp plugger. Så kom det litt regn igjen, og jeg så at det kanskje var litt dumt at jeg hadde dratt opp pluggene på kortsiden, for ryggen til kjæresten kom borti teltduken. For å være snill tenkte jeg at jeg skulle gå bort og løfte litt på duken, sånn at den gikk klar - men så klart, ingen klarer vel å se igjennom en teltduk som er mørkegrønn, og ihvertfall ikke når man står med ryggen til, og det tenkte jeg på akkurat i det jeg hørte teltduken bevege på seg, og da var det for sent :-(

Jeg forsto ikke hva som hadde truffet meg med en gang, men det var en albue som traff med et stjernesmell  på nesa mi, så den knakk elegant der jeg sto - ekkel lyd, og enda eklere følelse...og vondt var det også - jeg husker ikke så mye, jeg husker at jeg ikke klarte å holde balansen, og at jeg sa "nesa mi" eller noe sånt, så begynte jeg å grine mens jeg vaklet rundt (tror jeg ihvertfall, det er sånn jeg husker det). Kjæresten kom ut av teltet og forsto jo ikke hva som hadde skjedd med en gang, stakkars, han kunne jo ikke vite at fe-huet hadde dårlig samvittighet for at teltduken traff han på ryggen, der han sto inni teltet, og at hun til alt overmål dytta nesa si i andres saker - bokstavlig talt. Jeg har (nes(t)en) lært nå altså!

Men, han kom og holdt meg, jeg klamret meg til jakka hans for ikke å falle, og det neste jeg husker er at jeg satt i bilsetet og blødde neseblod - ikke så mye, men det var blod, og det var mitt, så jeg ba kjæresten hente papir på do til meg...så satt vi der da, begge to, jeg i bilsetet og han utafor, og holdt rundt hverandre... Huff, så dårlig samvittighet jeg hadde for min påtvungne hjelp *klaske panne* og jeg så jo at kjæresten hadde vondt også, stakkars - men det var ingen måte han kunne gjort noe for å unngå dette på, og det sa jeg til han - og har sagt veldig mange ganger...så hører du det, kjæresten min? DET VAR PÅ INGEN MÅTE DIN FEIL!!! Og jeg tror jammen jeg glemte å spørre åssen det gikk med albuen hans også...

Så lå jeg da der, i passasjersetet med ei nese så stor som, ja, jeg vet ikke hva, og enda skjevere enn den var. Ikke kunne jeg klemme på den for å stoppe blødningen, til det var den altfor vond og ikke klarte jeg å sitte pga svimmelheten, og kjæresten måtte holde på i regnet for å få ned resten av teltet :-( Men nå var klumpen min i magen borte...kanskje underbevisstheten hadde fornemmet hva som kom til å skje?

Reisen fra Norrtälje er det ingen av oss som husker særlig mye i fra, men vi kom da helskinnet fram til Stockholm igjen, og fikk parkert i parkeringshuset under hotellet. Fikk sjekket inn, hengt opp teltet til tørk på badet og la oss for å slappe av litt - det hadde vært en begivenhetsrik formiddag ;-) Jeg visste at det ikke var noen vits å reise til noen lege med den nesa, pga hevelsen gjør de ikke noe de første dagene uansett - og i tillegg har jeg siden jeg brakk nesa som liten (akkurat det husker jeg ikke, men leger har fortalt at den var brukket fordi den var så skjev) har den vært overfølsom for det minste lille dunk, så jeg var ikke særlig interessert i å ha noen til å pelle på den heller *pyse* Men, jeg skal innrømme at når smertene var som værst, så hadde jeg nok vært villig til hva som helst, for alt var vondt, å blunke, å puste, snakke, spise... At mennesker frivillig lar andre slå dem på nesa, kan jeg ikke i min villeste fantasi forstå... Det tok mange dager før den værste svimmelheten ga seg, og utenom smertene så var den fryktelig irriterende! Men, jeg bestemte meg for at den hersens nesa ikke skulle få ødelegge de to siste ukene av ferien, så den fikk så lite oppmerksomhet jeg bare klarte.

Etter en stund lysnet det bra, og vi ruslet oss en tur til gamlebyen, fikk oss noe mat og glante rundt omkring. Gikk og gikk, husker ikke helt hvor (de første dagene er liksom litt "fuzzy"), men vi koste oss så godt vi kunne og gikk trøtte til sengs den kvelden - i den beste senga jeg noen gang har sovet!!! Eneste aberet var at jeg var livredd for å komme borti nesa, så jeg turte ikke å ligge inntil kjæresten :-( Men den senga - den har vi snakka mye om etterpå, for den skulle vi hatt hjemme!

Torsdagen våknet vi tidlig (fordi vi hadde på vekkerklokke, hehe) og skulle spise frokost på hotellet. Det var en bitteliten matsal og veldig snevert utvalg til å være hotell, men vi fikk da i oss litt næring og var klare for å utforske mer av Stockholm. Først skulle vi til Junibacken - vi måtte velge ut noe, siden vi ikke hadde penger, derfor ble det ikke noe av Gröna Lund bl.a :-( Kjæresten hadde et snev av dårlig mage, men ville ikke bli på hotellet, så vi tok sjansen og gikk ut. Bestemte oss for å gå dit, men hadde vel ikke helt tatt høyde for hvor langt det var, hehe...så det ble en bra spasertur på oss, tror vi brukte nesten to timer?

Gikk langs havnen og så mange båter, det var en haug av sightseeing-båter og skjærgårdstaxier, men det hadde vi ikke råd til denne gangen, så det får bli en annen gang om vi finner det for godt :-) Til slutt var vi da framme, og der var det kø...i lange baner... ikke visste vi at det var pga eventyrtoget inne der, alt det andre kunne vi jo sett helt gratis, men det fant vi ikke ut før etterpå... Fikk vite at det var ca 1,5 time ventetid før det ble vår tur, så vi gikk rundt der og titta, gikk ut og tok en kaffe, rusla litt i parken og langs vannet - og etter en lang stund var det vår tur til å ta toget... Og, det var moro, men at det var verd alle pengene og ventingen, det er jeg ikke helt sikker på enda...

Etterpå tenkte vi å ta en tur på Spritmuseet, men ombestemte oss da vi kom dit, så vi gikk videre. Gikk en tur innom Skansen, men der var det ikke så mye å se på, så vi ruslet videre. Kunne gått inn der, men også det kostet penger, og vi avgjorde at det ikke var verd det akkurat da.

Så gikk vi til Slussen for å ta heisen opp til toppen der, etterpå skulle vi gå tilbake til hotellet for å slappe av litt - men så langt kom vi ikke! Vi var nesten der vi skulle gå inn til hotellgaten, da vi fant ut at vi skulle gå mot Globen for å se på den - ikke hadde vi trodd det var såååå langt, hehe. Først gikk vi forbi Eriksdalsbadet, og nedenfor der var det en kanal-sluse, og vi var så heldige å se at sightseeingbåten og et par andre båter passerte nedover der, vi gikk under en diger bru og oppover og oppover, og så var det bortover og bortover - og plutselig var vi framme på Globen. Vi kjøpte billetter og tok glassheisen utvendig opp til toppen på taket - igjen en utfordring for høydeskrekken, men moro var det også *tommel opp*

Tilbake igjen tok vi banen til Slussen, for føttene var slitne... Så gikk vi endelig en tur tilbake til hotellet og fikk holdt bena høyt en liten stund, før vi ruslet tilbake til Gamla Stan for å spise middag :-) Etter enda mer trasking i Stockholms gater, litt tilbake til der vi var i vinter, tittet etter et sted å ta en kaffe, lette etter en do og enda mer trasking, var det natta og vi var tilbake på hotellet igjen.

Fredagen skulle vi forlate Stockholm, men først skulle vi ha med oss vaktskifte utenfor Slottet, for det rakk vi ikke i vinter, så denne gangen var vi tidlig ute for sikkerhets skyld :-) Og vi rakk det, i strålende sol, det var skikkelig show!

Så gikk vi en tur innom Cafe Sten Sture for en kaffe, akkurat som i vinter, og etterpå gikk turen tilbake til hotellet for å hente bilen - vi hadde satt bagasjen i bilen før vi gikk til Slottet, så slapp vi å tenke på utsjekkingstiden.

Og da var vi klare for å kjøre til København! Det var bare å plotte inn på GPS'en å sette av gårde. Vi stoppet for å fylle litt kaffe og spise middag på veien, og tradisjonen tro, så tok GPS'en oss på feil tur først, men til slutt kom vi da rett (etter å ha kjørt noen mil for langt) og kjørte over Øresundbroen i solnedgangen.

Plottet inn campingplassen vi hadde sett oss ut, og kjørte i god tro - gjennom København og fant gata, men ikke pokker om vi fant noen campingplass... Fant til slutt koordinatene på hjemmesiden deres, og når vi plotta inn den, så fant vi jaggu plassen også, Bellahøj Camping!

Jeg fikk klar beskjed om å holde meg unna teltet, så jeg satt i bilen og gjorde litt andre småting, mens  verdens beste  satte opp telt - tradisjonen tro, i mørket, med hodelykt ;-) Da teltet var oppe og liggeunderlag og poser var på plass, bestemte vi oss for å rusle en tur mot sentrum for å handle litt drikke og snacks. Og vi gikk og gikk... Kom inn til sentrum - og der var det mange drita ungdommer, og for noen griser de er!!! Det var søppel og spy over alt :-/ Fikk nå handla litt, og spist litt, før vi skulle finne veien tilbake til campingen...endte med å ta nattbussen fra sentrum, men huska feil nr på bussen og havna langt unna der vi skulle - igjen - noen som ble overraska? Hehe :-p Men, til slutt var vi da tilbake igjen på plassen, fant teltet og fikk lagt oss i soveposene. Dagen etter da vi våkna, så vi at alle stengene på teltet vårt var knekt :-( Vi sa i fra til eieren av plassen, som hadde en fornemmelse av hvem det kunne være, og de hjalp oss med to nye stenger og tilbød oss å låne et telt av dem, om vi ble litt til...vi bestemte oss for å bli to netter til, fram til mandag i det lånte teltet :-)

Etter å ha innlosjert oss i det "nye" teltet, fant vi bussen til sentrum og gikk i Tivoli. Masse og se på, mye rare folk og vi spiste litt på den italienske restauranten der - det var både god mat og god vin ;-) Gikk en tur i gågata også, mange artige artister der, noe tullete og noe veldig fascinerende! Tok buss uten å vite hvor vi endte, bare for å kjøre en tur, og så buss tilbake igjen. Å kjøre kollektivt er relativt rimelig både i Sverige og Danmark i forhold til her hjemme, så vi reiste tilbake til campingen igjen en tur, og så tilbake til sentrum igjen på kvelden. Denne gangen fant vi riktig nattbuss, men gikk av på feil sted, siden vi skulle finne en nattåpen kiosk... så fant vi bussen tilbake etterpå, og igjen var vi i teltet. Det ble litt kortspill og tilbehør, før det ble natta igjen :-)

Søndagen var det ikke fullt så bra vær, og vi visste ikke helt hva vi skulle bruke dagen til - men det ble en bra dag - på flere måter! Da jeg i halvsøvne klødde forsiktig på nesa, så knakk den tilbake til der den skulle være (eller nesten ihvertfall, den er nok litt annerledes skjev fortsatt) og plutselig var de infernalske smertene borte. I løpet av timer gikk hevelsen en del tilbake (den hadde gått litt tilbake i løpet av natta også, det så jeg da jeg var på do rett før dette skjedde, så det var nok derfor det var mulig å få den på plass) og jeg kunne puste og blunke uten at tårene kom *hurra*

Vi reiste igjen til sentrum, rusla i gågata, spiste frokost/lunsj og bare tok livet med ro. Ruslet en tur i andre deler av byen, var innom Guinness World of Records museum og Ripley's Believe it or not museum - de var morsomme!!! Det var fortsatt igjen litt av dagen, så da bestemte vi oss for å dra tilbake til campingplassen for å hente bilen, og kjøre en tur. Reiste for å se Den lille Havfruen, og kjørte en tur etter det, litt ut av København. Spiste litt igjen og så kjørte vi tilbake til campingplassen for siste overnatting.

Mandagen skulle vi reise videre mot Billund, og med hjelp av ei dansk venninne, så fikk vi tips om en campingplass ikke altfor langt unna, prisene var heller ikke så ille, så da reiste vi dit. Vi ankom Egtved Camping litt utpå dagen, valgte oss en teltplass helt nede ved et idyllisk vann helt for oss selv og slo opp teltet. Så kjørte vi en tur til Billund for å se hvor det var, og vi stoppet i Vejle for å spise litt. Fant en italiensk restaurant som het Marcello's - de hadde god mat :-) Da ble vi jaggu mette igjen, hehe. Så kjørte vi en tur til Kolding før vi satte kursen tilbake til campingen. Det var så klart mørkt da, så vi spilte litt kort igjen, før det ble natta. Skulle tidlig opp på tirsdag for å besøke Løveparken og Legoland...

Tirsdagen opprant med fint vær - igjen - og vi satte av sted til Løveparken, i håp om å være tidlig nok ute til å slippe kø...vel, det rakk vi vel ikke akkurat, men køen var nok værre når vi var ferdige der! Kjøpte også en guide på cd ved inngangen, på norsk, og kjørte inn i parken. Noe av det første vi kom til, var noen lamaer og der var det en nyfødt liten pusling, som reiste seg for første gang mens vi så på, og morkaka etc kom mens vi filmet, så stort ferskere får det ikke blitt uten å se selve fødselen <3

Runden inne i parken tok ca 1 time i effektiv kjøring, og vi så mange rare dyr. (klikk på bildene for å få dem større)

Det tøffeste var så klart helt på slutten, der løvene var! Pga sikkerheten måtte alle vinduer og takluke være lukket - og jeg kan garantere dere - det var jæ...g varmt. Ihvertfall med gammel bil uten aircondition eller klimaanlegg - men svette og fornøyde kjørte vi ut av parken, og satte kursen mot Legoland :-)

Siden vi hadde vært relativt tidlig ute, så var vi også det til Legoland - og det var det mange andre som var også... Det var så trangt, fullt av folk og varmt, at når vi hadde gått en runde igjennom hele parken i søken etter lunsj, og ikke fant et eneste sted med mulighet til å få sitteplass på aldri så lenge, så reiste vi til Kolding for å spise (også etter tips fra min venninne), og så reise tilbake igjen til Legoland litt utpå efta'n, i håp om at det var litt mindre folk da :-) Når vi kom til bilen, så vi en annen bil på parkeringsplassen som var tom, men ene døra sto oppe...vi sjekka at det ikke var folk i nærheten, så etter om det så ut som det var innbrudd (så ikke sånn ut), noterte bilnr og reiste bortom informasjonen og sa i fra at vi hadde lukket døra.

Vi reiste til Kolding Storsenter og tittet litt rundt der. I en av friluftsbutikkene fant vi telt på tilbud - STORT telt, med to soverom og ståplass i midten - til 550 DKR. Vi vurderte att og fram mens vi spiste, og kom fram til at vi skulle kjøpe det. Da ville vi kunne sitte på stoler inni teltet, og det er jo absolutt en stor fordel når det regner ihvertfall - for det er slitsomt å bare kunne ligge og halvsitte inne i det lave teltet vi hadde - som forøvrig ikke ble bra med de nye stengene heller, selvom vi "bygget" nye av det som var helt... Så, med magen full av mat og nytt telt i bilen, kjørte vi tilbake til Legoland - og nå var det mindre folk der, lettere å gå rundt og vi fikk sett og studert litt mer av det som var der :-) Vi avsluttet med en tur med legotoget, og så satte vi snuta mot campingen igjen, for å bytte ut teltet og slappe av med kortspill og godt drikke. Og FOR en forskjell det ble med større telt! Vi hadde egentlig bare bestilt to netter, men bestilte en natt til, for på onsdagen skulle vi besøke min venninne og fant ut at vi skulle ta båten fra Frederikshavn til Gøteborg kl 23 torsdag kveld, da det var rimeligst. Bilen min har vært så gjerrig på bensina at det nesten er en fryd <3

her er det nye og det gamle teltet ved siden av hverandre - litt av en forskjell!

Onsdagen var vi nok litt slitne etter en hyggelig kveld i teltet, men på formiddagen kom vi oss da avgårde til min venninne, som jeg ikke hadde sett på "hundre år" eller nærmere bestemt i juli 2007. Det var kjempekos å få hilse på mannen hennes og de vakreste søte tvillingene deres, for noen skjønninger!!! Tida gikk så altfor fort, og de skulle bort, men vi MÅ jo prøve å få til å møtes litt oftere enn hvert 6. år?

Så kjørte vi tilbake til Kolding for å bytte det ene innerteltet på nye teltet, for festene gikk i oppløsning...så, vi fikk bytta det etter litt om og men, spiste Nachos på storsenteret og så kjørte vi tilbake mot campingen, etter å ha handla med oss grillmat. Planen var å få fisket litt etter maten, men grillkullet bestemte seg for å bruke en evighet pluss, så det ble mørkt før maten var ferdig, og da vi var ferdig med å spise var det bekmørkt... Så, da satte vi på musikk, fant fram kortstokken og koste oss i teltet fram til vi skulle legge oss :-)

Torsdagen var det på tide å ta ned teltet, pakke bilen og kjøre mot Frederikshavn... Vi var der tidlig, kjørte en runde, parkerte og gikk en tur i gågata for å finne en kopp kaffe. Det fant vi til slutt, i en liten bakgate, og så var det liksom ikke mer å gjøre der... Det var fortsatt mange timer igjen før båten skulle gå, så vi satte oss i bilen igjen, og kjørte en tur til Skagen - fytti som det blåste der!!! Det var så jeg ble rent engstelig for båtturen senere, men det var helt ubegrunnet, for den var nesten bølgefri :-) Stoppet et par ganger på turen, kjente litt på vinden og så kjørte vi tilbake til Frederikshavn og sjekket inn på kaia. Satt i bilen der en stund, men det var kjedelig, så vi rusla en tur inn til sentrum og tok en kaffe, før vi gikk tilbake til bilen. Da tok det ikke så veldig lang tid før ferga kom, og vi fikk kjøre om bord.

Det var ikke så altfor fullt på båten, så etter at kjæresten fikk seg litt mat, vi handla litt nøtter og drikke i tax-free-butikken og var et par turer ute på dekk, så fant vi oss et par krakker og la oss for å slappe av litt. Turen er ikke så lang, men det var jo tross alt natta, og vi hadde jo et stykke igjen hjem fra Gøteborg også, så vi prøvde å få litt søvn... Kjæresten duppet av litt og jeg et øyeblikk, og plutselig var vi framme. Trøtte i trynet fant vi bilen og kjørte i land - og gjett en gang - jo vi kjørte feil vei og måtte snu, hehehehehe, men så var vi på rett vei igjen :-) Det var mørkt og vi var trøtte, fant en bensinstasjon og fikk i oss litt drikke, men fant ut at vi skulle finne en rasteplass og slappe av litt. Kjørte et stykke til før vi fant en rasteplass og svingte inn. Det første som møtte oss der var en lavvo, og utafor så det ut som en søppeldynge - og en norskregistrert bil *flaut* Vi fant oss en plass blant de bilene som sto der, brettet setene bakover og prøvde å slumre litt. Mens kjæresten snorka, lå jeg og så på noen ørner som jaktet, en haug med måker som var nysgjerrige på søppelet til beboerne i lavvoen, rare folk som kom og dro, og så duppet jeg til slutt av en liten stund, før det ble for varmt i sola :)

Så var vi klare for siste etappe, bilen oppførte seg fortsatt bra, og på eftan var vi endelig hjemme igjen - slitne, fulle av masse inntrykk og minner, og absolutt ikke klare for at ferien skulle være slutt... I mine øyne den beste ferien jeg har hatt - og med verdens beste kjæreste så ble det jo ikke akkurat mindre perfekt. Lurer på åssen vi skal klare å toppe dette, elskling? <3

Snipp, snapp, snute - så var sommerferien 2013 ute, og bilen har tilbakelagt omtrent 300? mil på under to uker...