mandag 24. mai 2010

Opp og ned....

Vekta har gått opp og ned som en jojo de siste to ukene - ned midt i uka og opp igjen på veiedagen fredager, med det som resultat at vekta har vært den samme tre fredager på rad, men ned over en kilo midt i uka :( Kjenner jeg blir litt sliten og lei av det......men, nå lurer jeg faktisk på om jeg spiser for lite karber? Har nemlig skeiet litt ut med ekstra karber (lompe, fiberrik, Atkinsbar, kjøttkake med saus og kålstuing på restaurant), og da har jeg gått ned i vekt i stedet for å legge på meg vann!!!

Dessuten var vi på vogna i helga, og der blir det mye festligheter utover - lurer på om jeg må ut av ketose i sommer, sånn at jeg kan være med på festlighetene, uten å bli dritings av to glass vin :$ Er jo ikke moro når alle andre har party-party, og jeg ligger i vogna og er dårlig, eller under bordet sørpedritings et kvarter etter fest-start......

8 kommentarer:

  1. Pokker! Jeg visste jo det da!!! herreguuud lissom. jeg er litt distre om dagen, hehe.....

    Ang. ketose og drikking så tåler man mindre ja.. Får drikke cider :knegg:
    (Men da går du jo ut av ketosen pga sukkeret da...)

    Du kan jo spise litt mer grete roede i sommer da? Så kan du drikke uten å bli shit faced av to glass vin :D

    SvarSlett
  2. Har tenkt å starte oppkarbing et par-tre dager før vi skal på fest-helg, sånn at jeg er ute av ketose den helgen, og så starte igjen på søndag :) Justerte målet mitt nå også, tror jeg blir for tynn om jeg går helt ned til 63 kilo, så jeg satte det til 65.....så får jeg heller revurdere når jeg kommer dit ;) Begynner faktisk å bli relativt fornøyd nå - beltet passer på samme hakk som for tre år siden, så da orker jeg ikke å være like nazi på karbene, men litt mindre konservativ i uka før festligheter ihvertfall :)

    SvarSlett
  3. Du har vært knallflink da!

    SvarSlett
  4. sv: Huff, så fælt å høre at du selv har vært gjennom mobbing etc. Og, ikke bare deg selv, men også din sønn!! Jeg blir fysisk uvel av å høre om slikt. Ble selv mobbet, men ikke fysisk, og det varte ikke så lenge. Heldigvis!!

    SvarSlett
  5. Takk for det :) Heldigvis går det bra med oss :)

    SvarSlett
  6. Ketosediett kan være grådig skummelt, så vær forsiktig! Husk at hjernen ikke lever på annet enn karbohydrater, så den kan virkelig spille puss med deg når du går på ketosediett... Bare et lite tips jeg har lært gjennom utdanningen...

    SvarSlett
  7. Det gikk veldig bra med meg, og jeg hadde jo aldri 0 karber da, selvom jeg var i ketose - lå vel på 50g pr dag +-

    SvarSlett