lørdag 4. august 2012

Hva er det med håndvesker?

Jeg skulle vært mann, vettu, jeg kan ikke fordra håndvesker, virkelig ikke!!! Hvorfor? Aner ikke, de er jo bare i veien, og de inneholder alt man kan tenke seg av ubrukelige og unyttige duppeditter... Samme søren hvilken størrelse de er, så inneholder de enorme mengder tull i forhold til størrelsen!

Jakker med lommer er fint - ja, ikke hvis man skal være "dame" så klart, for da er det håndveske som gjelder...jeg skulle vært mann!

Nå skal jeg på tur, og da hadde det vært kjekt med håndveske, siden jeg tviler på at det ser spesielt klokt ut å vandre gatelangs i Tyrkia med boblejakke - bare fordi den har så mange fine lommer, hehe. Joda, jeg har håndveske jeg - en hel haug faktisk, fine er noen av dem også - og veeeeeldig praktiske, men finner man dem når man skal ha dem da? Å jo da, jeg vet hvor de er også jeg - inne på vaskerommet, under et fjell av svarte søppelsekker som inneholder alt fra sure sokker til westernsal *klaske panne*

Jeg har forresten ei håndveske i gangen også, som jeg kjøpte i Egypt i vinter, fordi jeg ikke fant veskene mine - eller ikke prioriterte å finne dem er vel kanskje mer rett å si ;-) Kan jo tømme den, for når jeg sjekker innholdet, så befinner det seg mye rart der - eller, nå er den relativt ryddig da, for jeg rydda tidligere i uka! Skal vi se hva vi finner der; Bak den ene glidelåsen skjuler det seg et bind, joda, det er jo alltid kjekt å ha. Bak en annen glidelås skjuler det seg en lipgloss (kjære all verden, hvordan har den fått rota seg inn der? Jeg bruker da ikke lipgloss...må ha vært for at det skal se litt damete ut!) og en kortholder fra "Superkul - Norges kuleste nettbutikk" (var det ikke nettopp fra den nettbutikken jeg kjøpte den bikinien jeg kasserte tidligere i dag, tro?), jaja, kortholder er kjekt å ha!

Åpner glidelåsen til det store rommet (hva i himmelens navn er det med alle disse glidelåsene - det blir jo like forbanna mye rot selvom man plasserer det i flere rom?!) tamtitam - enda flere glidelåser *sukk* jaja, skal vi se, i rom en befinner det seg en kjøleskapmagnet jeg kjøpte med til en kompis fra Hurghada - HEY, HØRER DU, den ligger her enda gitt!!! I neste rom finner jeg noen Doc som har blitt liggende igjen fra tidligere tider, en kulepenn fra Frp som det står slagord på og en eske med Aspirin (ja, for det er en trofast følgesvenn, etter at Nevrologen på Lillehammer rådet meg til å prøve det mot migrene, så slipper jeg styret med sprøyter og tull) som jeg er helt avhengig av, sikker på at vissheten i seg sjøl holder de styggeste migreneanfallene på avstand!

Puh, endelig slutt på glidelåsene - men jaggu er det enda flere rom... i det minste finner jeg en lapp med beskrivelsen til et sykehus i København etter jeg var der, og venninna mi følte seg dårlig, en sommerguide over Tivoli i København (jeg var da sikker på at jeg rydda ut den her om dagen? Vel vel, så gjorde jeg det nå i stedet da ;-)), Kvitteringen på billettene til Tivoli og et nøkkelknippe... Bare ett rom igjen - det stooooore :-o Der er det en tannbørste (kjøpte den i dag, må jo ha med tannbørste til Tyrkia!), Epi-pen mot anafylaktisk sjokk, en kvittering fra Europris på den klokka vesla fikk, enda en kvittering fra Europris på joggeskoene jeg har kjøpt, to pakker tyggis type Ekstra med sweet mint, en kulepenn fra Sparebank1, en handlelapp, en lighter, lommebok (som har minst like mange lommer som veska, bare mindre i størrelse...), bilnøkkel, Fisherman-pastiller, en lapp med timeavtalen til vesla's neste legetime og en togtabell! Ja, det var det - nå høres det ut som veska er på størrelse med en middels stor lastebil, men den er altså ikke spesielt stor - og den ser relativt tom ut i tillegg :-D Joda, jeg kan sikkert ta med den på ferie - men den er liksom litt "stor" likevel, jeg trenger jo bare plass til lommebok, røyk og lighter...og mobil...og nøkler....og kulepenn...+++ You see?

Jeg kjøpte veske på første turen til Egypt i vinter og, jeg, bare fordi jeg hadde lyst på den - den ligger også inne på vaskerommet - men den ligger på hylla der inne, jeg flytta på den i stad - men den er altfor stor å dra med seg, ikke at den er så mye større enn den jeg har framme her, den bare ser større ut...for jeg starta jobben med å tømme rommet for å finne den lille svarte veska mi, den er så praktisk, akkurat passe stor - og svart, passer til alt da vettu...men etter å ha tømt halve vaskerommet, hadde jeg ikke mer plass å sette ting på, uten å måtte ommøblere igjen, så da rydda jeg alt sammen inn igjen, hahahahaha....og tenkte at; jeg kan jo bare kjøpe ei veske når jeg kommer dit *mumlemumlemumle* Har jo med ryggsekk som håndbagasje, for der får lap-topen plass også...sekk ja, kjøpte jo en sånn kjekk liten sak, siden nakken min tross alt ikke er så glad i disse håndveskene, som man strengt tatt ikke bærer i hånden heller, men i en snor over skulderen...men den sekken - tja, den ligger vel på et lurt sted den også... GURI MALLA som jeg gleder meg til å få større plass!!!

Javel, da får jeg vel nøye meg med den håndveska jeg har framme her da, bare tømme den for rusk og rask, sånn at det blir plass til mer ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar