mandag 15. oktober 2012

Avgjørelsen er tatt!

Jepp, da var avgjørelsen tatt - jeg blir i huset!

Damen på Nav ble sur når jeg sa det, noe så dumt - hun burde jo heller vært glad, glad på mine vegne for at jeg på egenhånd har klart å finne egnet bolig til ungene og meg, glad for hun nå har en bolig å tilby andre som sliter - men nei da, hun ble sur, og informerte kort om at jeg da ikke fikk søke hos de igjen heller, siden jeg hadde flytta ut av kommunen... Hjalp ikke at grunnen til at jeg måtte ut av kommunen, var for at de ikke kunne hjelpe meg i de 9 mnd jeg har bedt om det, og til slutt ville havnet på gata om jeg ikke flytta dit det var bolig *klaske panne*

Jaja, jeg kan ikke annet enn å le av hele greia, stakkar, hun hadde vel en dårlig dag, da - og med boka Nav - samfunnets utstrakte hånd? friskt i minne, den leste jeg nemlig på toget i går, så føyer den oppføreselen seg pent inn i rekka av Nav-ansatte uten folkeskikk og respekt for andre mennesker...

Jepp, da begynner kampen om skoleplassen til vesla - det er vel bare å brette opp ermene og gjøre seg klar til dyst :-)

Ellers har jeg vært i Bergen i helga, stått på stand med Herbalife sammen med søster'n til sponsoren min - det var knallmoro, for ei dame :-D Om bare tre uker sees vi igjen, da skal vi på mer Herbalife-greier, og da blir det enda flere kjente også, juhuuuu! Pappa var her og passet unger og dyr, så jeg hadde litt dårlig samvittighet for å reise noe sted når det var min barnehelg - men pokker heller, noe må jeg vel ofre om jeg skal klare å få til en inntekt, og verken unga eller morfar har vondt av å tilbringe litt tid sammen heller!

Og, da jeg satte meg på toget hjem fra Bergen i går, så tikka det inn melding fra Egypt gitt :-o Jepp, fra han jeg skulle besøkt i vinter, som trakk seg et par uker før jeg skulle komme og har vært stum som en østers siden da... Det ramla inn meldinger hele veien hjem - det er snakk om noen meldinger da, for det tok noen timer! Men, så har han blitt stille igjen, hehehe, men det var da litt trivelig også da :-)

Ellers har jeg kjøpt en brukt forsterker og to høyttalere i dag, får se om jeg klarer å få det til å virke også, jeg har 0 peiling på sånt, gitt! Fulgte med bare høyttalerledning, så resten må jeg kjøpe - akkurat som jeg vet hva jeg skal ha?! Og etterpå kommer pappa og hjelper meg med å hente "ny" sofa - fant en som blir gitt bort på finn.no, så da var det bare å hente! Skal bli deilig med skinnsofa igjen, i stedet for den stoffsofaen jeg har, som tiltrekker seg alt som er av støv og dyrehår - og når den er mørke blå og dyra har mye hvitt - vel, sofaen er sjelden blå, for å si det sånn ;-) I tillegg tissa den syke pusen i sofaen forrige uke, og uansett hvor mye jeg vasker, så lukter det fortsatt...skal bli godt å få den ut av stua, ja!

Og i morgen får vi antagelig et familiemedlem til - ei rottweiler-tispe som trenger ny fôrvert, kan jo ikke si nei til å prøve, har jo lett etter rottweiler og bulldog siden i vinter, og når man får et sånt tilbud, så må man bare prøve! Hun er 15 mnd gammel og så nydelig at det nesten gjør vondt... hun er vant til barn og katter, så det burde gå bra :-) Og ikke minst vil jeg føle meg tryggere når jeg er alene hjemme, det er muligens litt preventivt om det står en rottis i vinduet og knurrer om uvedkommende kommer på gårdsplassen?

Jepp, det var dagens oppdatering - sliten men fornøyd altså :-D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar