tirsdag 12. februar 2013

Litt opp og litt ned

Ja, sånn er livet - det går opp og ned! For noen går det mest ned, for andre går det mest opp - og noen flyter rundt en plass i midten, uten de helt store opp- eller nedturene ;-)

Jeg har vært hos legen og fått ny legeattest til Nav, med anbefaling om uføretrygd og konklusjonen; "Hoveddiagnose Nakkesyndrom, Bi-diagnose Ryggsyndrom, henvist DPS utredning adhd. Kan ikke gjenoppta tidligere arbeid, kan ikke ta annet arbeid. Det er lite sannsynlig at pasienten vil komme i arbeid, spesialist har sagt det ikke er mer å gjøre, kronisk, livslangt."

Så, da er det bare å vente på Nav sin vurdering av saken, noe som erfaringsmessig kan ta laaaaaang tid, og sikkert enda flere undersøkelser, leger og spesialister... Men, det er godt å ha en lege som virkelig setter pasienten i fokus, som ser og hører hva man sier, som leser journalen og setter seg godt inn i situasjonen! Ære-være henne for det :-D Etter å ha kjempet med leger og Nav i over 20 år, er det godt å se at noen klarer å se helheten og sette ting i både perspektiv og sammenheng! Selvom ting tar tid, så håper jeg at det går framover i stedet for å stå på stedet hvil - eller i værste fall, gå bakover igjen, det er jaggu på tide :-)

Kroppen er aldeles ikke på min side for tiden, og i dag leverte jeg rottis-tispa tilbake til oppdretter. Hadde henne jo på fôr, men jeg har ikke overskudd til å gi henne det hun fortjener, og selvom oppdretter mente at jeg ga henne mer enn nok, så har jeg ikke samvittighet til å la henne ha det sånn... Det ble få turer og lite lek, hun er jo fortsatt bare et barn - blir to år til sommeren - så hun fortjener å komme til noen som kan gi henne alt det jeg ikke klarer lenger... Trist, vemodig og leit, men samtidig godt å ha tatt avgjørelsen, og en byrde løftet av mine skuldre fordi jeg slipper den evinnelige dårlige samvittigheten for dette også... har mer enn nok annet å ha dårlig samvittighet for!

I helgen var kjæresten og jeg igjen på båttur, vi klaget jo etter den tragiske turen sist, hvor det ikke engang var grønnsaker på middagsbuffeten, så fikk vi en ny gratistur som kompensasjon. Og FOR en tur det ble! Vi slappet av, koste oss, spiste en super-duper lunsj-buffet med så mye god mat at vi orka ikke teste ut halvparten en gang - og det til halve prisen av middagsbuffeten :-D Vi spiste middag i Oslo før avreise, så var vi sikre på at vi ble mette, hehe. På turen hjem igjen var vi i relax-avdelingen, koste oss i boblebad ute på dekk, varme basseng inne og i dusjer med alle årstider - knalltur, gjentar gjerne *tommel opp* Været var bra også, ikke en eneste bølge som vi merket - sov godt gjorde vi også, sovna før kl 24 på veien nedover ;-)

Ellers er det ikke så mye som skjer for tiden, det er snart vinterferie og da skal ungene være hos pappa'n sin - dvs eldste skal på konfleir og vesla skal til ei venninne, så det blir bare minsten der hele ferien ;-) Huset går for lut og kaldt vann for tiden, håper bare kroppen våkner litt igjen, og at smertene også tar vinterferie, sånn at jeg kommer i rute igjen her... Klær skulle vært vasket, ting skulle vært ryddet, støvsuget og vasket - men ingenting gjør seg sjøl, så det er nok der den dagen jeg orker igjen også!

Håper at dette innlegget var preget av litt positivitet også, så dere slipper å lese bare om pest og kolera... Klemmer sendes i øst og vest, nord og sør - både i vårt lille land for spesielt interesserte - og til dere andre som befinner dere andre steder på vår klode :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar