fredag 5. februar 2010

2, Ivf - november 2009

Starta med Synarela den 24. september (tror jeg det var) og overtok butikken 15. oktober. Som vanlig kom hetetoktene etterhvert, men jeg overlever de altså! Den 22. oktober (eller der om kring) starta jeg med Puregon 150 iE og var på første ul i uke 44 - da ble det klart for uttak 3. november! Må nesten ta datoene med en bitte liten klype salt, for jeg har ikke bøkene mine her, og gidder ikke lete opp på sg :$

Uttaksdagen kom, og vi reiste innover til Ullevål før sola sto opp..... Mannen leverte sitt bidrag og jeg fikk en stikkpille med Pinex Major (eller var det Paralgin?) og en beroligende pille - akkurat som det virker liksom, blir ikke bittelitt svimmel en gang! Inn på benken, og denne gangen ville også gubben være med under uttaket <3 Så ble det satt lokalbedøvelse og eggsankingen var i gang! Det gjorde ikke like vondt denne gangen som første, men jeg ble svimmel og fikk kald klut på panna :) Legen tok også en liten pause, sånn at jeg fikk pusta litt! Sykepleieren måtte ligge og presse på magen min, for eggstokken min ville ikke ligge sånn at legen kom til eggene - ikke direkte behagelig......

Resultatet ble 11 egg ut, og vi skulle få icsi på halvparten av dem, siden befruktningen første gangen var litt dårlig.....(da fikk vi 13 egg ut, 5 ble befruktet - ett ble satt tilbake i livmora og tre ble fryst) Dagen etter fikk vi resultatet av befruktningen: To usle egg var befruktet - ett icsi og et ivf :( Nedtur de luxe......de hadde et egg til de ville 'følge med' på, men jeg hadde ingen tro på det, mista i det hele tatt helt trua der og da, tror jeg.......

Jeg var ganske nervøs når jeg satte meg på toget inn til Oslo for å få inn egg, redd for at de to små hadde falt fra i løpet av natten..... og det hadde det ene gjort også, men det de hadde fulgt med på hadde likevel delt seg :) Statusen var da ett 4-delt egg og et 2-delt, de valgte å sette inn det 4-delte, det andre ble bare kasta....det hadde ikke god nok kvalitet til å fryses, og de ville som vanlig ikke sette inn to - selvom de også denne gangen hadde sagt det to dager i forveien :@ Uansett så er det bare ett egg som skal til, så litt lettere til sinns ringte jeg mannen og sa i fra at nå var vi atter en gang gravide - inntil det motsatte ble bevist......og det ble det to uker etterpå :(

Heldigvis hadde jeg butikken min, så nedturen ble ikke så altfor stor - i tillegg fikk vi beskjed om at siste ivf kunne påbegynnes så fort jeg ringte inn mens i januar :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar