fredag 16. april 2010

Møte hos Opus :)

Oppløftende besøk hos Opus - er jeg flink og har litt flaks, så har jeg fagbrev som helsefagarbeider om ca 3 år :) Og det beste - skolen er helt gratis fordi jeg ikke har utdanning utover grunnskolen, og det er lagt opp sånn at det er skole en dag i uka i 1,5 år (3 semester) og så skal jeg trygle og be Nav om hjelp til å få praksisplass på et gamle/sykehjem et par dager i uka, og i hjemmetjenesten et par dager i uka - etterhvert :) I følge veilederen min på Opus, vil jeg da ha nok praksis til å fullføre fagbrevet litt etter at teorien er ferdig, om jeg tar praksisen parallellt! Men, det forutsetter at det prøveprosjektet de er med i fortsetter, for da er det nemlig Opus sjøl som godkjenner realkompetansen og ikke Fagskolen.......

Hun sa at hun kunne garantere meg at jeg kom inn også, for jeg var i en såkalt prioritert gruppe hos voksenopplæringen, så om de ikke fikk inn nok søkere til oppstart i august/september, så blir det garantert i januar - så da tør jeg nesten å juble, litt sånn forsiktig ihvertfall :D

Mensen glimrer fortsatt med sitt fravær her, men jeg hadde eggløsning fem dager for seint, så regner med innen søndag for da er det akkurat 14 dager siden el...... Og jeg som lå rett ut med hodepine i hele går, og det pleier jeg å ha bare dagen før.....men det er jo mye igjen av dagen i dag enda, da :)

2 kommentarer:

  1. Må jo prøve eskimoene ja! Så lenge du orker å gå gjennom mer hormoner, huff... Eller, det blir vel ikke så mye hormoner med frys?

    :klemme:

    SvarSlett
  2. Det er mulig at vi får prøve naturlig syklus, siden jeg har prøvd 5 ganger på frys med to forskjellige hormonpreparater, og slimhinna bare ble stimulert en av gangene....... Heldigvis er ikke bivirkningene så plagsomme, men jeg klarer ikke å tro at kroppen liker dem uansett :s Og, siden ingen av de fire eggene vi har satt inn har festa seg, har jeg mer tro på naturen - det har jeg jo fått til fire ganger før :)

    SvarSlett