søndag 20. november 2011

iPhone =)

Weeeee, jeg har kjøpt meg iPhone - venter fortsatt på at paypal skal ordne opp etter svindelen, men når lønna kom inn på fredag (første skikkelige lønning på nesten 10 år, har aldri sett så mye penger på en lønnsslipp jeg, og det var i tillegg både halv skatt og diettpenger, så det var omtrent tre ganger så mye som jeg har fått i aap), så unnet jeg meg faktisk en iPhone 4s - 32 GB <3 Ikke for at det var det jeg hadde tenkt på, men fordi det var den eneste butikken hadde igjen, hehe... :)

Blir litt frustrert over Apple og at det skal være så vanskelig med en del ting - som at Bluetooth ikke fungerer til andre enn andre i-enheter :-s Og at man ikke kan bruke sin egen musikk til ringetoner - men regner med at jeg finner noen egnede apper som løser problemene når jeg får tid til å google :) Og jeg er glad jeg har fikla litt med iPaden min, for det er akkurat samme opplegget - litt annerledes enn det jeg er vant til fra Nokia og Sony Ericsson, men gleder meg til å bli bedre kjent med den!

Om det er noen som har tips til apper man bare må ha, eller løsninger på de "problemene" jeg har nevnt over (eller vet om andre som garantert vil dukke opp) så legg gjerne igjen en kommentar :-)

Ellers har jeg handla litt i dag også, gubben trengte joggebukse og joggesko så det måtte han jo få - vi har nemlig meldt oss inn på et treningssenter, nå skal vi jammen bli spreke :-o Jeg fikk også kjøpt en treningsbukse til meg sjøl, siden de jeg har er omtrent 10 år gamle... så trengte vi hengelåser til skapene i garderoben på senteret, så det ble handla inn på Clas Ohlson - og når vi først var der, så kjøpte jeg ei stekepanne til også :) Når vi kom hjem var jeg på kottet og fant fram Aerobic-skoene jeg kjøpte i 2005, tror de er brukt omtrent 5 ganger, så de er like fine :) Viktig å gjøre ting sammen utenom å kose seg hjemme i sofakroken, så nå har vi tatt skrittet, siden vi begge får dekket det meste gjennom jobbene våre - vi har jo snakka om det i flere år, men ikke hatt råd til å betale full kontigent...det løste seg elegant likevel - det koster oss ca 500 i mnd totalt for begge og det er ikke så gæli, da kan vi trene så mye vi vil!

Til uka skal jeg kjøpe kaffemaskin til oss - blir årets julegave! Moro å ha penger på konto, og ikke minst kunne handle uten at det går utover regninger og matbudsjett <3 Neste mnd blir det julegaver til ungene, og å sette penger på sparekonto, sånn at vi kan ta en sydentur i vinter hele gjengen - og kanskje en bryllupsreise bare for oss to kjærester også :-D

Monstermensen dukka opp på onsdag - på syklusdag 28 etter første blødningsdag ved sa'en, så kroppen min bryr seg døyten om hormoner og graviditeter, ikke noe forstyrrer denne syklusen nei...er jo litt greit det da, men samtidig så betyr det at jeg har mensen på julebordet - og det kunne jeg fint klart meg uten :( Jaja, sånn er det bare, får finne bukser som kan brukes på julebord, tilfelle det blir like mye blod som denne gangen - har blødd igjennom tre bukser og tre sykkelbukser...kommer jo like mye på en time som det kom til sammen under sa'en, og da blør det fint igjennom de største nattbindene på under to timer :-o Da nytter det ikke med noen fin kjole gitt, for da kreves det tettsittende bukser som holder ting og tang på plass, og noe digert over i tilfelle lekkasjer :$ Satse på tights, lange støvletter og en kjole over kanskje?

Skal fikse en ny giveaway før jul, mulig det blir tøfler eller scrappesaker - dere får bare følge med ;-)

5 kommentarer:

  1. Hvordan oppdaget du at iphonen du bestilte bare var svindel? Vet jeg har spurt deg om dette tidligere, men finner ikke tilbake til innlegget...

    Kjole, tights og støvletter kan gjøre susen på julebord :D

    Svarer deg også her:
    Nei, det er helt greit det. Null stress! Men det morsomme med hele greia var at jeg hadde sagt ei uke før ul til Lillemor at det ville være 17 follikler. Hadde vært for godt til å være sant at det skulle være 17 egg! Jeg har forøvrig sagt til Lillemor hvor mange egg jeg tror de får ut, så det blir spennende å se om jeg har rett også der ;)

    Da er vi flere som er hellig overbeviste om at det går, men det MÅ jo bare gå ettersom du allerede har bestemt det! ;) Og man skal alltid høre på de "eldre" for de gamle vet alltid best ;)

    Har lurt litt i det siste hvor du har vært, siden du ikke har kommentert noe, men da vet vi i alle fall at du er med oss :D

    Klemmer i bøtter og spann til deg fra oss begge <3

    SvarSlett
  2. Tusen takk damer <3
    Svindelen oppdaget jeg så fort pengene var overført via paypal, for da fikk jeg et trackingnr som var ugyldig, dvs at Ups ikke hadde noen sending med det nummeret, venta to dager bare for å se om det var forsinkelse i systemet, men det var det ikke :( Jeg prøvde å få kontakt med selger via både ebay, paypal og privat mail, men fikk ikke svar, og det viste seg at mail-adressen var ute av drift (jeg hadde fått svar på den før jeg betalte). Da rapporterte jeg inn til både ebay og paypal, paypal tok tak i saken med en gang - ebay genererte bare en automatisk mail som sa at de ikke leste mailer og at man må ringe, noe som blir helt uaktuelt! Så, paypal hadde satt en frist til 12. november for at selgeren kunne bevise at telefonen var sendt, men de fikk heller ikke tak i selger, så da gikk saken videre og de har frist til 29. november på å lage et vedtak...håper og tror at jeg får igjen pengene :)

    SvarSlett
  3. Jeg håper du blir fornøyd med telefonen din!! Jeg har hatt iPhone lenge - og er kjempe fornøyd.. Det skal finnes en app der man kan bruke egen musikk som ringetone, men akkurat nå husker jeg ikke hva det het!

    Jeg gleder meg til giveaway hos deg igjen! Din forrige fikk jeg ikke med meg, eller så fikk jeg den med meg, men husker det ikke!! Kjempe fine premier var det jo også!!

    Klem

    SvarSlett
  4. Jeg er også kjempefornøyd med Iphonen min :-)
    så kos deg , og bli kjent med den :-)

    SvarSlett