fredag 30. desember 2011

2011 går mot slutten...

Ett år fylt av opp og nedturer, et år har gått uten at man har rukket å henge med, nesten :)

Januar starta med at vi reiste til syden - til Gran Canaria hele gjengen - og for en tur! Heldigvis er det de positive tingene jeg husker i dag, men rett etterpå sverget vi dyrt og hellig at vi ALDRI skulle reise på sånn tur med unga igjen, hehe - kan det være derfor vi snart reiser til Egypt, hele gjengen?

I januar starta vi også opp med første Icsi hos Hausken, uttak og innsett i februar - samtidig som jeg fikk det jeg trodde var drømmejobben...så viste det seg at jobben var en flopp og forsøket endte negativt :(

Husker ikke om det var mars eller april vi skulle ha siste fryseforsøk på Ullevål - vel, egget overlevde jo ikke opptiningen, så det ble naturlig nok ikke noe innsett... I samme moment fikk vi brev fra Hausken med nytt regime og nye medisiner - enda vi hadde gitt klar beskjed om at vi ikke hadde råd til flere forsøk - enden på den visa, var at de hadde så stor tro på oss, at vi fikk tilbud om et nytt forsøk til halv pris - hvem har råd til å takke nei til noe sånt da? Ikke vi ihvertfall :)

I mars fikk jeg meg også feriejobb i en dagligvarebutikk - o'lykke, ble en del vakter der fram til sommeren :)

Mannen og jeg var på kjærestetur til Riga, rett etter at jeg hadde fridd og fått ja <3 Riga var en herlig by, vi skal garantert tilbake dit! Det kan virkelig anbefales på det varmeste, og varmt var det der i juli :)

Terroren på Utøya og i Regjeringskvartalet skjedde jo rett etter vi kom fra Riga - og nesten rett før bryllupet vårt, tragisk hva en syk person kan utrette...dessverre er det nok mange sånne tikkende bomber rundt om, men de fleste går heldigvis ikke så langt :( Veldig glad for at broren min som jobbet i regjeringskvartalet fortsatt hadde ferie den uka!

I august gifta vi oss, stille og rolig med bare oss og unga til stede - og to vitner som Tingretten stilte med, en rask og effektiv seanse, passer oss godt - tror det tok omtrent 10 minutter, så var vi ferdige <3 Vi tok med unga på kafe for å spise frokost etterpå, det rakk vi ikke før vielsen... På ettermiddagen spiste vi middag på restaurant - heeeeerlig middag, med oss 5 :)

Jeg starta også i ny jobb i august, som nattevakt på en bensinstasjon, men det var ikke noe ålreit å jobbe på natta...unga var ikke spesielt begeistret for at jeg var borte mens de sov heller, og det var snodig å reise på jobb når gubben la seg, og så å møtes i bil om morran når han var på vei til jobb - og jeg hjem igjen... Det ble bare feil!

Unga fikk en vakker lillesøster i august også, etter en hektisk fødsel som nesten kosta både mor og barn livet, men som heldigvis endte veldig bra <3

Reiste på Kiel-tur med datter'n på bursdagen hennes, en tur som ikke ble helt som forventet, men helt grei. Det var mye sjø og lite barn, men vi koste oss på lugaren og bare sløvet, samt at hun fikk vært litt i badeland - men det ble jo relativt stuslig, siden jeg hadde mensen og det ikke var noen andre der...og ene dagen var det ikke vann i skliene heller, fordi bølgene gjorde at vannet forsvant ut av tankene, så de vurderte rett og slett å stenge hele greia...

Så var det tid for nytt forsøk hos Hausken, og denne gangen gikk alt bra - den positive testen lyste mot oss en uke etter innsetting, og den ble sterkere i dagene framover... Mannen kom stolt hjem fra jobb og kunne fortelle at en kollega var i samme situasjon - vel, ikke prøverør da, men han skulle bli far og de positive testene var kommet omtrent samtidig med våre - de har termin et par dager før vi skulle hatt...for dagen etter at han fikk den nyheten, så starta blødningen her :( Etter å ha tatt blodprøve dagen etter blødningen starta og noen dager etter det igjen, så kunne vi konstantere at spontanabort var et faktum...så skulle det altså ikke la seg gjøre, 5 ivf/icsi og 7 fryseforsøk endte opp i en positiv test og sa :'(

Midt oppi dette fikk jeg atter ny jobb, jeg hadde nettopp testa positivt da jeg skrev under kontrakta, men heldigvis sa jeg ikke noe om de testene... Og 1. november starta jeg opp i jobben min! Det har vært mye kaos der hittil, og jeg venter fortsatt på lastebilen min - men den står nå på kontoret og venter på innredning, jeg så den i dag <3

Vi har stort sett holdt oss friske dette året, jeg hadde en lungebetennelse i høst, og nakkeprolapsen er fortsatt til stede, men ellers har det ikke vært store greier :)

Julemiddagen endte opp med å bli pølser, da juleribba var sur når den kom på bordet - men, sånn ble det i år, og vi tok det igjen tredje-dag :)

Og så kom Dagmar, da, den dama var ikke tam! Men, i motsetning til veldig mange andre, så var vi veldig heldige :) Noen episoder uten strøm, et møneblikk som ble revet av og litt småting som blåste av sted... Mine tanker går til de som ikke var like heldige som oss!

Innimellom her har det skjedd både små og store ting, dessverre mest negativt, men også noe positivt :) Det som ikke tar livet av en, gjør en sterkere, sies det - men hvor sterke er det meningen at man skal bli, da? Sammen er vi ihvertfall sterke, og vi koser oss med hver eneste dag vi har sammen - høres vel ut som en klisje, men det er ren og skjær fakta! Ikke en eneste gang har vi kranglet, joda vi har vel vært uenige, men det er om ting vi aldri kommer til å bli enige om uansett - som barneoppdragelse og dyreoppdragelse, navneskifte ved ekteskap og tidsregning - så det bruker vi lite energi på og prøver å kompromisse så godt vi kan... Vi har fått en ny hund, vi har fått tre sauer, jeg har meldt meg inn i et politisk parti, vi har begynt å trene på treningssenter, vi har kjøpt oss vespa'er, det har vært flom, jeg har fått meg iPhone, har hatt flere konkurranser/giveaways her på bloggen, fått mange nye venner, møtt noen herlige forumvenner irl - og fått en av dem som kollega - skulle jeg ramset opp alt her, så ville ingen klare å lese ferdig ;-p Og dere som har fulgt bloggen min en stund, har jo fått med dere det meste - også irl og på FB og forum :)

Mannen og jeg har delt mange flasker rødvin, enda flere bag-in-boxer, spist masse god mat - og noe vond mat, vi har ledd og ledd, sett masse filmer på dvd og kino, vært på småturer, vi har grått litt sammen, noen ganger har vi følt at livet er urettferdig, men aldri har vi gitt opp og aldri har vi sluttet å være glad i hverandre <3

Ett år har gått, et år fullt av hendelser vi fint kunne klart oss uten, men som samtidig har ført oss enda nærmere hverandre - en stor takk til alle som har bidratt, både på den ene og den andre måten :)

Etter som tiden går, så glemmer vi mer og mer av det negative, og ser tilbake på et år fullt av kjærlighet og spenning! Så blir det spennende å se hva det nye året bringer, den som lever får se - nå er det ikke lenge igjen ;-)

Så vil jeg benytte anledingen til å beklage for min manglende kommentering på dere andre sine flotte blogger - jeg følger med dere altså!!! Dere gjør livet lettere å leve, og jeg ønsker dere alt godt det kommende året - og jeg håper å kunne flytte alle som ønsker det over fra kategorien prøver, til gravid XXX

5 kommentarer:

  1. En fin oppsummering av 2011
    Godt Nyttår :-)

    SvarSlett
  2. Godt Nyttår :-)

    + jeg ville bare informere om
    at Barneboden fortsetter med NY trekning av GAVEKORT HVER mnd også i 2012 :-)
    og om du ikke har lagt deg til som følger allerede ?
    så er det nå mulig , så du kan få med deg alle Gavekort-trekningene :-)

    Men ..
    jeg ser ikke linken på siden din ?
    har du tatt den vekk ?
    det er helt iorden :-)
    Men
    siden det jo kan være meg som ser feil ?
    eller at jeg overser den ?
    at linken er der :-)
    så ville jeg spørre deg - før jeg tar deg vekk fra Gavekort-treknings-listen :-)

    :-)

    SvarSlett
  3. OBS - JEF SER LINKEN !!
    JEG SER DEN !! :-)

    UNNSKYLD ...

    SvarSlett
  4. Nå ble jeg flau ..
    beklager feilen ...

    SvarSlett
  5. Hehe, helt i orden, Barneboden :) Er mye på siden her, så ikke alltid lett å se alt :)

    Og takk for gode ord begge to!

    SvarSlett