torsdag 28. juni 2012

Jubler litt sånn stille...

Fikk tilbud om å leie et hus i dag, et helt eget hus - med diger hage!!!
Nå vet jeg ikke hvor stort huset er, men husleia er mindre enn her i knøtte-leiligheten, og jeg tviler på at huset er mindre enn 60 kvadrat...

Det som var litt trist, er at det ligger akkurat over grensa til nabokommunen, så i utgangspunktet må unga bytte skole :( Mulig det går an å søke om de kan fortsette der de går, og at vi igjen kan innføre 50/50 med samvær, for da skal de i utgangspunktet ikke måtte bytte skole, siden faren fortsatt bor her :) Ikke noe problem med dyr, og ingen naboer i andre etasje... Spent på hvor det ligger, hvor stort det er, hvor mange soverom det er der...men det spiller i grunn ingen rolle, jeg har bestemt meg for at jeg liker det åkke som! Og, selvom det hørtes veldig langt ut med en annen kommune, så er det ikke så langt altså, kanskje 15 km eller no...

Han som eier det var på ferie fram til den 16. juli, så etter det får jeg se og skulle få ha førsteretten, så om jeg sier jeg vil ha det, så får jeg det! Han som tipset, sa han visste om et hus som sto tomt, med masse plass til folk og dyr, så da håper jeg det er litt størrelse ihvertfall, kanskje jeg får plass til alle tingene mine som står igjen der jeg flytta fra i vinter også?! Er så masse jeg glemte å spørre om, men det viktigste er tak over hodet, så får resten bare være :) Håper å få tatt noen bilder av herligheten snart...en kompis visste hvor det var, så han skulle vise meg en dag, sa han :)

Ellers fikk jeg melding i stad fra en som visste om noe i en annen nabokommune, men han måtte høre med kompisen sin om størrelse, pris osv... Kommunal leilighet står jeg på venteliste for å få, så derfor ønsker jeg heller ikke at unga skal bytte skole, for tenk om det blir ledig i vinter f.eks, teit å bytte att og fram med skole, når det går helt fint å la det være!

Så, jeg er optimist på at vi skal få det bra til slutt - unga ble helt i fyr og flamme, de har krangla om hvem som skal bo hos meg, for alle tre vil <3 Da blir mammahjertet glad, for det er ikke så ofte de er sååååå glad i meg, liksom ;-p

Hurra

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar