søndag 21. juni 2009

Ferie!!!

Her skjer det ting =)

I går hadde noen av vaktlene klart å komme seg ut av hønsegården og inn i boksen til Tinker-damen, så det først når jeg slapp ut hestene :o Så da var det bare å bli handy-woman og rette opp veggen til hesteboksen - som hun har velta ørten ganger.... Den hadde velta inn i ene veggen til hønsegården, og der var det blitt en liten sprekk - det fikk jo vaktlene med seg.... Så var det å stable vaktler inn i hønsegården igjen, men ikke før hadde jeg fått de inn, så var de ute igjen :( så stappet jeg tomme papirposer i åpningen rundt hønsegården - over nettingen, og fikk slått veggen ut igjen og tettet med panel der stenderen hadde knekt :) I samme slengen fikk jeg rydda hele stallen, så nå er det så fint der, atte :D

Så satt datter'n og chatta med faren sin på msn på ettermiddagen, og han lurte på om de ikke kunne bli med dit i dag i stedet for å vente en uke.....Da blir det en uke ekstra hos pappa denne sommeren, kunne jo ikke si nei til det! Men, vi avtalte å levere unga i morra i stedet for i dag, for minsten hadde så lyst å være med i bursdag til to i klassen i dag :) Det skal være utebursdag i lavvo, ser ut som de er heldige med være også!

Starten ble jo super da, når vi får barnefri i tillegg -  nå kan vi kose oss alene i fire dager :D Da skal vi få ordna resten av gjerdet på beite sånn at hestene kommer seg dit for sommeren! Og kanskje får vi ordna utegården til hønsene også? Vet at det også er store planer om å få slakta den ene grisen - det vil jeg ikke være med på..... Men, jeg kan sikkert reise bort en liten tur akkurat da :)

Nå får jeg hive meg rundt å få kjørt minsten i bursdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar