mandag 15. juni 2009

Ny uke - nye muligheter!

Da var helgen over, og gårsdagen var ILLE, he he, fyllesjuk så det holdt gitt :( Men, det er fullstendig selvpåført, så skal nok ikke klage heller! Men, da er hodet rensa igjen, alle tanker er borte og det føles så deilig og lett i toppen! Merkelig at en sånn "utladning" kan utrette det, men for min del føles det sånn ihvertfall :D Og så lenge det ikke skader noen, så ser jeg ikke noe galt i å gjøre det innimellom! Er jo noen mnd siden sist nå.... Og så lenge det skjer når unga er borte, så plager jeg jo ingen ;)

Lørdagskvelden starta med en Smirnoff Ice som aperitiff, før vi gikk over til kylling og hvitvin :) Derfra gikk veien til Jägermeister og no andre sånn Baileys-lignende greier, måtte jo få tømt noen skvetter som sto igjen ;) Det var veldig trivelig på lørdagskvelden, men ikke fullt så trivelig å våkne i går nei..... Slapp ikke taket før utpå kvelden, urettferdig at ikke alle har det sånn!!!

Men, vi kom på noe lurt, og det kan jo tenkes at det er noe i det; jeg fikk jo beskjed når vi satte inn egget sist, at jeg ikke hadde nok i urinblæra - enda jeg hadde drukket over en liter uten å gå på do. De mente at jeg da hadde vært dehydrert i utgangspunktet..... Jeg er jo ikke noe flink til å drikke til vanlig heller, så gubben mente at det kanskje var derfor at jeg blir så dårlig? At kroppen er dehydrert fra før, og alkohol virker jo på samme måte, så da blir det nesten dobbelt så ille..... Har jo i perioder mye vondt i hue ellers også, uten at legene har funnet noen god grunn til det.... Lover på tro og ære at jeg skal gjøre en innsats for å huske å drikke mer! Fant ut at jeg må legge inn alarm på mobilen, sånn at jeg husker det da.... Ellers venter jeg jo til jeg blir tørst og gjerne enda litt lenger :) Hvis jeg drikker et stort glass vann en gang i timen hele dagen - da må det vel bli bra?! Det viktigste blir jo å få inn vanen, så går det vel av seg sjøl etter hvert!

Ellers var jeg visst litt trøtt på morra'n, våkna ikke før 0805 - og skolebussen går omtrent på den tida *knis* så da måtte mor ut å kjøre gitt. Tror de kom fem minutter for seint - ikke værst det, siden jeg våkna 25 min før skolen begynner, og måtte få opp to unger, smøre frokost og skolemat og ikke minst få de til å kle på seg og kjøre de fem minuttene det tar med bil :) Nå er det ikke bare unga som trenger sommerferie tror jeg..... Selvom jeg ikke har jobba mest siste året, så er jeg da oppe kl 07 hver dag uansett! Gleder meg til noen uker uten vekkerklokke, kanskje jeg får litt overskudd igjen jeg og - men jeg sa KANSKJE :p

Da får jeg vel begynne å virke litt her, det er litt småuggent ute enda, lettskya vel å merke, men en sur vind som har vart siden forrige uke.... Blir liksom ikke sommeren helt da! Vi malte et strøk på utemøblene i går kveld, da var det ca 7 grader ute, men jeg er nesten sikker på at det ble nærmere 0 med den vinden! Tre vakler døde forresten i går natt også, vi satte ut buret i hønsehuset på lørdag ettermiddag - mon tro om de døde av skrekk? Det skulle ikke være for kaldt der ihvertfall, og de har varmelampe over buret. Mat og vann hadde de også nok av - kan ikke skjønne hva det var som skulle forårsake det.... Men men, sånn er det vel bare..... Orka rett og slett ikke å ha de inne lenger, det stinka noe helt forferdelig på slutten. Om det bare er vaktler som stinker mer, eller om det var maten eller no aner vi ikke, men når vi bare hadde hønene sist så lukta det ikke noe..... Kan kanskje ha noe med antallet å gjøre også da, når jeg tenker meg om - er jo forskjell på 5 høner og 1 hane, i forhold til over 20 vaktler og høns ;) Åkke som, nå er de ute alle som en!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar