mandag 29. august 2011

Den første arbeidsuken er over =)

Da var den første fulle arbeidsuka over, og det ble en litt spesiell opplevelse =)

Starta søndag kveld med å være litt grumsete i halsen, mandag morgen opprant med feber og elendig form. Det var bare å hive innpå med Paracet og Ibux, og selvom kroppen føltes som om den jobbet i sirup, så kom jeg meg da på jobb og fikk gjort det jeg skulle :) Både tirsdag og onsdag var også fulle av feber, men torsdagen var feberen på retur og hosten på full frammarsj... Tok en tur til legen for å få antibiotika for den hersens astma-bronkitt-lungebetennelsen, og etter fire dager med hoste, hoste og hoste, så ser det nå endelig ut til at medisinene begynner å hjelpe :) Fortsatt rimelig tett, men stadig flere minutter i løpet av en dag kan jeg puste uten at det surkler og piper, og jeg trenger ikke hoste hver gang jeg trekker pusten! Snart jeg kan legge bort astmamedisinen igjen, og alle remediene som skal være slimløsende, nesespray er nede i ca to ganger daglig og jeg har FRI helt frem til søndag :-D

Det ble en litt mer slitsom uke enn jeg hadde håpet, men stolt over at jeg gjennomførte med stil - og ikke har jeg sagt til noen hvor syk jeg egentlig var heller, for da hadde jeg sikkert bare fått beskjed om å gå og legge meg ;-) Nå skal det sies, at hadde det ikke vært aller første uka i ny og fast jobb, så hadde jeg helt sikkert holdt meg hjemme, altså...

Nå er det under en uke til spraystart, tror jeg har alle medisinene i hus nå - må dobbeltsjekke resepten fra Hausken, men kan ikke skjønne hva jeg i såfall mangler... tenke, tenke, tenke.... Jeg har 2 pk Synarela, 4 pk Gonal-f 450 iE (de kjøpte jeg jo i Riga), 2 pakker Klexane, 2 pakker Lutinus og en Pregnyl pluss at jeg har Metformin - ser ut til å være alt dette vel? Pengene til Hausken har jeg spart opp på egen konto, så nå mangler bare penger til flybilletter og hotell, så er hele forsøket i boks - da gjenstår bare å få to blå/rosa på testen i midten av oktober :) I går snuste jeg inn masse nyfødt-baby-lukt, vakre lille nydelige lillesøstera til unga mine, hun var jo så skjønn <3 Fikk holde henne leeeeeeeenge når vi henta unga etter pappa-helg, og hun sovnet så godt på armen min atte - og alle de herlige lydene og grimasene bare et barn på 14 dager kan lage - smelt... det må vel bringe lykke, vel? Jeg og vil ha en sånn til!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar