fredag 5. august 2011

Snart kommunevalg...

Jeg må innrømme at jeg har vinglet mye, og mer enn mye siden jeg ble gammel nok til å stemme ved valg... Jeg har stemt mye rart, har liksom stemt mer på sak enn parti og program - men nå var tiden moden til å ta et valg! Jeg har meldt meg inn i et parti :-) Så ble det ikke det partiet jeg trodde (og har prøvd å innbille meg) at det skulle bli, men det partiet som nok ligger nærmest mitt syn - noe mer til høyre enn der jeg har ansett meg for å være...

Men, hvordan i all verden skal man egentlig finne fram i denne jungelen med små og store partier?



Høyre (H)






Venstre (V)

De Grønne (Mdg)



og enda er det flere å velge mellom... Er ikke så greit, når alle har noe man er enig i, og alle har noe man er uenig i - hva skal man da vektlegge?

Det er kanskje viktigere enn noen gang å stemme ved dette valget! Så, om du ikke har bestemt deg ennå, gå innom de forskjellige partiene og les hva som er deres saker - og det finnes også forskjellige "tester" på nett, der man kan få en pekepinn om hvor man ligger politisk, hvis man ikke vet det :) Lykke til!

4 kommentarer:

  1. Kjempeviktig å bruke stemmeretten sin! :) Jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme enda, så jeg må vel lese litt brosjyrer når de begynner å komme. På en liten plass har personlig egnethet også en del betydning. Kan ikke stemme på et parti som man på stortings/regjeringsnivå deler flest meninger med dersom personen som fronter partiet lokalt ikke egner seg som ordfører i det hele tatt.. Så vi får se :) Stemme skal jeg i alle fall! ;)

    SvarSlett
  2. Ja, det er kjempeviktig å bruke stemmeretten sin :) Godt å høre at flere deler mitt syn på det, stå på Min Drøm!

    SvarSlett
  3. Jeg skal stemme, stemmer hver gang vi kan stemme..
    Men, som Min Drøm sier, det er ikke sikkert jeg stemmer det samme ved kommunevalg som ved stortingsvalg..

    SvarSlett
  4. Bare man bruker stemmeretten sin, er det det viktigste :)

    SvarSlett