tirsdag 13. juli 2010

Resten av uka :)

Torsdagen ringte jeg forsikringsselskapet på morran, og en time etterpå satt datter'n med en splitter ny Sony Ericsoon Xperia X10 mini pro i hånda :D Den andre har vi ikke sett noe mer til - kan ikke skjønne hva andre skal med en ødelagt telefon som ikke virker, og et sim-kort som er stengt......politiet har jo stengt telefonen, etter at de fikk imei-nr...... Jaja, har fått samla inn en del telefonnr igjen, og ikke minst fått noe nye i løpet av uka :)

Ellers skulle vi på kino torsdagen, for de to store ville se den nyeste Twilight-filmen, men siden vi ikke hadde sett de to første, og minsten ikke skjønner engelsk eller kan lese teksten, ble vi enige om at vi skulle drøye det og heller se den siste Shrek-filmen i stedet. Men, så var siste forestilling den dagen et kvarter etterpå, så den rakk vi ikke...... Da bestemte vi oss for å gå ut og spise i stedet, og etter tips reiste vi på Golden Crown. Og så fant vi ut at vi skulle ta med oss maten til vogna og spise der, og heller se Orps på dvd :) Mens vi venta på at maten skulle bli ferdig, kom vi over en butikk som leide ut dvd'er - og der fant vi de to første Twilight-filmene, og så leide vi Alvin og gjengen 2, så da ble det Alvin til maten og en Twilightfilm når minsten hadde lagt seg ;) Var mye regn den dagen, så det var greit å ha noe og finne på!

Fredagen var vi en tur på stranda, men det blåste kaldt, så vi bestemte oss for å reise og se Shrek på kino i 3D - det var en knallfilm!!!!! Vi lo oss nesten skakke - den kan virkelig anbefales :D Etter det ble det litt krabbefiske, grillmat, is, to nye vepsestikk til eldstemann og til slutt den andre Twilightfilmen etter minsten hadde lagt seg :)

Lørdagen var det strålende vær igjen, men da hadde eldstemann spilt fotball barbeint på fredag kveld og vrikket foten, så det ble en tur på legevakta i Horten med han for å ta en sjekk......han var blitt helt rød i et stort felt over de tre tærne som gjorde vondt, og han klarte ikke bøye dem...... Etter nesten 4 timer på vent i en uholdbar varme, så legen på foten hans i 20 sekunder og konkluderte med at det ikke var noe galt, siden han klarte å gå på beinet :( Jaja, da var det bare å ringe etter gubben som var på krabbefiske med de to andre, sånn at vi kunne bli henta :) Utover ettermiddagen ble foten bedre og bedre, og vi avslutta med grillmat mens vi så på Simpsons The movie :) Så fikk vi besøk av en annen campinggjest når unga skulle legge seg, så da ble det en cider på meg og en øl på gubben, mens vi skravla til langt på natt.....

Søndagen var grå på morran, og vi skulle på Gatebil :) Vi kom oss til ferga, skulle ta den over til Moss og så kjøre videre til Rudskogen.....da vi la til i Moss kom regnet....og det regnet.....og det regnet..... Etter å ha stått en halvtime i den største regnbyga, i kø for å få kjøpt paraplyer på Gatebil, så viste det seg at verken kassa eller betalingsterminalen hadde tålt vannet og slutta og virke.....etter masse om og men, et par nye regnbyger og en ny bankterminal, var vi lykkelige eiere av hver vår paraply :) Det fortsatte å regne et par timer til, og så letta været! Breisladden ble utsatt et par ganger, og til slutt var det strålende sol og kjempevarmt, og vi fikk noen timer med godvær før vi reiste tilbake til vogna :)

Mandag morgen var det atter strålende sol, da var det rydding, pakking og vasking på programmet.....da var ferieturen over, og vi skulle hjem igjen :) O'lykke, kanskje mulig å sove en hel natt i en god seng igjen ;) Kjørte innom et par campingplasser på tur hjem, sjekker litt muligheter for neste år..... Så ble det middag på McDonalds på Alnabru før vi reiste siste biten :) Hjemme venta det en haug med dyr, men pusen som bestemte seg for å forsvinne sist vi var borte, har heller ikke denne gangen kommet hjem ennå :( Men, han er vel i nærheten, tenker jeg, for ytterdøra var åpen og minstepusen oppe i andre etasje når vi kom hjem - og han er den eneste som åpner dørene her ;)

Da vi endelig kom oss i seng i natt, så ble det et forferdelig tordenvær, så jeg fikk selvfølgelig ikke sove......alle de andre sov sin skjønnhetssøvn, da ;) Jeg var oppe flere ganger og ropte på pus, og jeg nappa ut ledninger så ikke ting skulle bli ødelagt av været.....men, jeg sovna vel til slutt sånn i 3-tida :)

Gikk på vekta i dag morres og hadde gått opp 1,5 kg siden vi reiste på vogna - synes ikke det er så ille :) For det første har vi kosa oss med brød, is, kaker, sjokolade, potetgull, ris, poteter, god vin, øl, cider, Baileys, kaffe og champagne hver dag og så kommer mensen nå rett rundt hjørnet!