søndag 9. januar 2011

2. januar

Hadde på vekkerklokke, siden vi skulle til Vingverten kl 10 for å få informasjon, unga var trøtte og ville ikke opp, og siden vesla ikke hadde klær og sko (i følge henne selv) så tok det også nå over en time å spise frokost og komme seg ut døra… Vi var vel framme rundt 1030, fikk spurt om det vi ville, meldte oss på tur til Sioux City på tirsdagen og så var det på tide å gå tilbake igjen.

Da valgte vi å gå direkte til handlesenteret for å finne en internettkafe (jeg måtte sende meldekort) og en minibank, jeg måtte jo ta ut feriepenger til unga… Fant en minibank og stilte oss i kø, men da mannen foran fikk ut kortet og kvittering, men ingen penger, så tok jeg ikke sjansen på å sette inn kortet i den maskinen, så vi måtte lete videre. Fant en internettkafe, men da var nav sine sider utilgjengelige, så vi fant en annen minibank, fikk tatt ut penger der, og gikk for å spise is :) På vei dit fant vi noen pc’er i en spillehall, og der fikk jeg levert meldekortet mitt, så da var alt i orden!

Vi fikk handla sandaler til vesla og klogs til minsten, for de hadde med seg tykke skatesko bare…

Tilbake i leiligheten titta vi litt på de aktivitetene vi hadde lyst til å være med på, og fant ut av vi skulle la Sioux City utgå, både pga prisen og fordi unga ikke var spesielt interessert - dessuten ville vi få et veldig fullstappa program hver dag, så var greit å kutte ut noe, så ringte til Ving og avbestilte! Planene var klare, og vi bestemte oss for å ta en tur til Maspalomas og ri på kameler :)) Siden vi ikke visste noe om busstider etc. så valgte vi å ta taxi dit, og så skulle vi gå hjem igjen. Det var en meget spesiell opplevelse å ri på kamel, men moro var det, selv om vesla klaget på varmen, vonde seter og vondt vann :s Det ble tatt bilder som vi kunne kjøpe etterpå, og det gjorde vi… så var det på tide å sette kursen hjemover igjen, for strand og avslapping!

Da vi kom et stykke på veien, stoppa vi for å kjøpe is i en kiosk, så starta vi på rusleturen tilbake til leiligheten. Etter bare noen meter møtte vi en mann på sykkel, som spurte masse ting, og lurte på om vi skulle til Palmitos Park i løpet av ferien - og det skulle vi jo, på mandag :D Han tilbød oss derfor en tur til Anfi del Mar, for å delta på en omvisning der, og for det skulle vi få gratis taxi fram og tilbake, samt inngangsbilletter til Palmitos for en voksen og to barn! Vi hadde jo egentlig ingen planer, og billetter til Palmitos var dyrt, så vi sa ok - unga ble sure og furtne, men det gikk… Mannen bestilte straks taxi til oss, og innen vi var på taxi-holdeplassen sto det to biler og venta på oss!

Vi kjørte til Anfi del Mar, fikk en liten samtale der, men så viste det seg at de ikke hadde mulighet til omvisning den dagen, så vi fikk tilbud om å komme tilbake kl 9 mandag morgen, og så skulle vi selvfølgelig få taxi hjem igjen i dag, samt gratis taxi til Anfi mandag, og gratis taxi derfra til Palmitos etterpå! Så, vi takket ja, og satte oss i taxien 'hjem' igjen… Sjåføren visste ikke hvor hotellet lå, så vesla og jeg ba han stoppe på handlesenteret, så gikk vi derfra :) Vesla sutret over vondt i hodet, så da sa jeg vi fikk gå hjem og finnne Paracet, og siden jeg hadde nøkkelen måtte vi jo nesten dit siden de andre kom hjem med en annen taxi. På veien hjem møtte vi gutta i bakken, og vi fant ut at vi skulle ta en tur på handlesenteret for å titte litt og kanskje handle litt mer… Det var jo likevel for sent å gå på stranda, for sola går ned i 18-tiden…

Denne dagen spiste vi på Tutti-Frutti, og unga ble overbegeistret for innehaveren der, han var virkelig en mann av dimensjoner! En herlig mann som elsket sine gjester, og var helt super på alle måter :)) Maten var også god, og jeg tror vi alle var fornøyde da!

Så satte vi snuta hjemover, unga skulle bare leke litt i sanda før det var natta, men så klarte de å få badet samtidig, så da ble det rett i seng når de kom hjem! Men, ikke noe synd på dem, altså, for klokka var vel nærmere 23!