torsdag 13. januar 2011

Da er spraystarten unnagjort =)

Hmmm, skal vi se...hva har denne dagen gått med til?

Først var det å få unga avgårde på skolen, ta første dose med nesespray, så satt jeg litt på nett - før jeg sovna et par timer på sofaen...(blir så trøtt av Frontierville :p )
Etter det var det litt mer surfing, før det var en kjapp tur i dusjen og time hos Helsesøster ifbm hormontrollet... Det var godt å prate med Helsesøster, men jeg ble jo nesten flau, sånn som hun skrøt av meg :$ Hun syntes vesla var heldig som hadde en mor som brydde seg så mye, som engasjerte seg så mye - og som søkte hjelp før ting ødela alt... Ja, jeg føler meg stadig som en elendig mor, en elendig samboer, elendig kvinne...så å få all denne rosen (spesielt siden jeg var HELT sikker på at jeg gjorde det meste feil) var veldig godt!

Helsesøster skal snakke med vesla om puberteten, om hvordan hun synes hun har det hjemme og på skolen osv, og så skal hun ringe meg etterpå - regner med at det blir enten førstkommende mandag, eller mandagen etter :)

Etter det var det å stresse hjem, ny dose med nesespray, sløve litt i sofaen med unga, før jeg måtte bli med ut for å måke fram bilen min. Bilen min har stått siden før jul, så den var tom for strøm...og siden det er automat så fikk jeg ikke satt den i fri uten at motoren var i gang, og den sto i en diger snøhaug så fikk ikke satt på startkabler. Løsningen ble at gubben skulle dra den fram med vår antikke traktor (En Massey Ferguson 25 fra 1959 ) Heldigvis at han hadde snøfreseren bak, for jeg har ikke sett en traktor steile værre siden Pixars Biler :)) Men, fikk da fram bilen til slutt, fikk satt på startkabler og vidunderet startet etter en stund. Måket av bilen som var dekket under ca en halvmeter hardpakka snø, så sto den på tomgang en halvtime for å lade batteriet litt. Lufta ene dyret, og så var det på tide å få minsten på spilleøvelse...

Stabla inn ungen med instrument og notebok, seilte av gårde på glatta og kom fram fem minutter for sent, bare for å oppdage at instruktøren ikke var der, rommene var mørke og låst, så da var det jo bare å stable inn ungen med instrument og notebok, å ta en tur i butikken før vi reiste hjem...

Da kom vi hjem til nesten ferdig middag, spaghetti og kjøttsaus - som datter'n det siste året har survet over i eninga, fordi hun plutselig ikke liker det :s Vi ble i går enige om en ny strategi for å unngå all kranglingen om maten, så datter'n fikk valget - enten ingen mat i det hele tatt, eller hun kunne få forsyne seg sjøl, akkurat så mye av det hun ville og så spise opp det. Hun klaget ikke i det hele tatt - og forsynte seg TO ganger!!! Vel og merke ikke så mye på hver porsjon, men uten en eneste tåre ved middagsbordet :)))

Så var det sengetid for minsten, vesla ble sittende sammen med oss litt og så på tv - vi har fortsatt bare Nrk, for vi sa jo opp Riks-tv da vi kjøpte oss parabol i høst - men parabolen er blitt montert sammen I DAG - Riks-tv skulle stenges nyttårsaften, men funka til mandag ;)

Når vesla skulle legge seg, så spurte hun om vi ikke kunne reise tilbake til Gran Canaria og bo på samme sted :o Og så ville hun ikke ha flere småsøsken plutselig, for faren venter jo en utpå våren...hun ville heller på ny sydenferie enn å få enda flere babyer i familien - snakk om å være ustabil, eller? Hehe

Dagens siste dose med nesespray.

Så har vi da glant på titteboksen i kveld, og nå er det vel straks klart for natta - men vi har hatt på en vifteovn på soverommet (pleier å ha det et par timer før vi skal legge oss), men nå var det 30! grader der inne, så da drøyer vi litt :)

Tror det var omtrent sånn dagen har forløpt...

4 kommentarer:

  1. Litt av en travel dag i heimen din ;)

    SvarSlett
  2. Hehe, synes nesten det var en stille dag, jeg ;))

    SvarSlett
  3. Hahaha! Unger er i grunn festlige :)

    Grattis med spraystart!!! Yay! Ett skritt nærmere! Forresten; har dere pleid å få mange egg på frys?

    SvarSlett
  4. Har ikke fått mange på frys... Hadde 30+ eggposer første gangen men egg i bare 13 av dem, 5 befruktet - et inn og tre på frys. Andre forsøket var det 20+ eggposer, 11 egg - to befruktet et inn og et kasta... Tredje forsøket hadde vi 25+ eggposer, 13 egg ut - 6 befrukta, et inn og to på frys.

    Så totalt 5 på frys av 37 ut og 13 befrukta :) Ikke akkurat strålende statistikk, men...

    SvarSlett