søndag 9. januar 2011

5. januar

Opp tidlig fordi vi skulle på markedet i San Fernando, det var bare åpent fra 8-13, så vi måtte gå tidlig…vi hadde bestemt oss for å gå, for å spare penger på taxiutgifter…

Det ble masse rot med veien, vi gikk både blindveier og sikksakk, så på en strekning vi kunne brukt en halvtime hadde vi sosa bort over en time :S Stoppa i en liten butikk for å kjøpe is, og rusla videre. Da vi kryssa veien for å komme til markedsplassen, fant plutselig vesla ut at hun hadde mista veska si, så da var det bare å snu og gå nesten en time tilbake til butikken, der hun hadde lagt veska på isdisken…

Der var det selvfølgelig ikke noen veske, og den lille asiatiske damen som jobbet der hadde ikke sett noe... Dermed var veska, med kamera vesla fikk til jul, alle feriepengene hennes og en sølvring søkk vekk! Nå var det bare en time igjen av markedet, og gåturen tilbake ville tatt nesten en time, så da gikk vi til Playa del Ingles i stedet… Vesla fikk rastaflettene sine, mens gutta var i en spillehall og koste seg. Etterpå gikk vi hjem igjen, tok en tur på stranda og plutselig hadde vi fått naboer i leiligheten ved siden av - en familie fra Flisa med to jenter på 7 og 11 år, og vesla var i ekstase over endelig å få noen norske venninner :)) Men, gleden ble kortvarig, for flyet deres hadde vært så forsinka at de skulle legge seg tidlig, de var i seng allerede kl 19.…

Jeg hadde ringt til Ving for å fortelle om veska, og få hjelp til å levere politirapport, sånn at vi kanskje får det dekket av reiseforsikringen, vingverten skulle komme til oss kl 18, men var ikke der før 1830. Jeg måtte selv ringe politiet, men det gikk greit, for han jeg snakka med kunne ganske mye engelsk. Da fikk vi også vite av vingverten at de den kvelden feiret jul i Spania, og at det aller meste ville være stengt dagen etter - som vi hadde planer om å tilbringe på Aqualand :/ Hun mente bestemt at de fleste restauranter og aktiviteter ville være stengt den dagen… Vi hadde med vilje utsatt det til siste dagen, for å ha et trekkplaster og noe å se fram til, men håpet at siden det er høysesong for turister nå, at de hadde åpent likevel. Det var jo allerede stengt denne dagen, så jeg lovet å ringe så fort de skulle ha åpna dagen ettter :)

Vi rusla opp på handlesenteret for å spise middag, gikk først innom Tutti-Frutti for å høre om de hadde åpent dagen etter, siden vi ønsket å avslutte der - og de hadde åpent, så da var den i boks :D Det var mye som var stengt denne kvelden, men den Greske restauranten var åpen, så vi bestemte oss for å spise der i dag! Maten var god og porsjonene store :) Ble så mette at vi ikke orka dessert!

Så var det tilbake til leiligheten igjen, og det ble tidlig natta fordi vi skulle opp tidlig i tilfelle Aqualand var åpent, og så måtte vi på politistasjonen og hente politirapporten!