lørdag 17. mars 2012

Joda, det står til liv =)

Tida går jo så fort, rekker knapt å henge med...

Var hos legen i dag, kommunelegen, og fikk vel i grunn bekrefta at han jeg hadde som fastlege var litt...hmmmm....joda, så - var vel omtrent det kommunelegen sa ;) Men, han virket ikke overrasket over hvordan jeg var blitt behandlet ihvertfall! Han mente jeg skulle kontakte Nav og høre om jeg kunne få komme inn på lista til min forrige fastlege her, for han mente grensa var på 5 år - men på Nav sine sider står det 3 år, og det er det jeg har trodd hele tiden også... MEN, på Nav sine sider, står det også at fastlegebytte ved flytting IKKE skal telle inn på de to byttene man har i løpet av ett år, så jeg skal nok ringe fastlegeordningen til uka uansett!

Jaja, jeg ble sykmeldt ut april, og han skulle involvere fysioterapeut og flere fagpersoner, sånn at vi i samarbeid skal kunne utarbeide en plan på hvilke bevegelser etc jeg får lov å gjøre, og hva jeg må holde meg unna... skulle ringe igjen til uka, for å få oversikt over timer etc :)

Ellers er det mamma-helg nå, og avkommene ligger på rommet sitt og sover, kattene ligger i sofaen og sover - og jeg burde ligget i senga mi, men det gjør jeg ikke ;-p

Jeg nyter så veldig det å sitte mutters alene, nå har jeg riktignok to katter i sofaen ved siden av meg, lap-top på fanget og tv'n surrende i bakgrunnen - men sånn som jeg har det nå, så frister det absolutt ikke i det hele tatt med selskap! Joda, jeg har fått mange "tilbud", noen kanskje litt mer seriøse enn andre, og noen kan kanskje på sikt være aktuelle også - men, pr nå - nei takk... Det slo meg tidligere i kveld, at jeg har ikke savnet noen siden jeg flytta, og jeg har til og med sagt nei takk til flere besøk, fordi jeg ikke orker tanken på at de kanskje ønsker noe mer :-o

Å være singel er undervurdert, rett og slett! Forrige helg satt jeg hjemme helt alene, og jeg hadde ikke lyst til å gå ut en gang, chatta litt på fb med en bekjent og tok et par glass rødvin, mens vi mimret over gamledager og bikkjer - neste helg skal jeg ut da, på fest hos ene motorsykkel-klubben her, det skal bli kjempestas å se igjen folket :-D

Savner forresten en ting da, HUND! Har fått tilbud om mange hunder egentlig, men har sagt nei av forskjellige grunner... den rette dukker nok opp en dag, det haster ikke så veldig, for det er mye jeg har å ta igjen framover, så blir nok litt reising :) Får gå opp i etasjen over og låne en eller to der ;-)

Det begynner å bli levelig her nå, på et vis - hvis man ser bort i fra at det ikke er mulig å komme inn på vaskerommet, ikke mulig å bruke spisestua og det fortsatt står noen sekker i stua, hehe... Leter med lys og lykte på lagerplass, men har ikke hatt hellet med meg enda :(

I morra får vi besøk av vesla sin bestevenninne fra der vi flytta fra nå, det blir stas - de har jo gleda seg til det siden før vi flytta!

Venter på bilde i posten også, er litt tomt på veggene her enda, så jeg kjøpte et maleri til av samme kunstner - link til siden hans til venstre på siden min her ;-) Og så har jeg tinga de seks resterende i serien jeg har ett av fra før (serien heter "Bodyparts" og jeg har bildet som heter "Lyssprederen" som eneste bilde ennå), så det er prosjektet mitt framover, ett bilde i mnd, så er stua full til slutt - og ingen skal si at jeg ikke er konsekvent i kunstvalget ihvertfall - da blir det ikke mindre enn 8 Shanson-bilder i stua mi <3

I ensom majestet på veggen min <3


Jeg får fortsatt ikke kommentert i bloggene deres folkens, jeg får skrevet kommentar, men når jeg skal poste så forsvinner påloggingen min, og jeg får ikke logga på igjen :(

2 kommentarer:

  1. Godt å høre at det står bra til med deg :)
    Skjønner ikke hvorfor du ikke får kommentert, hadde samme problemet, men det var bare forbigående.

    SvarSlett
    Svar
    1. Sliter med å få kommentert på min egen blogg også, har ikke hatt tid til å prøve og finne ut av det - men skal skjerpe meg etterhvert nå :)

      Slett