fredag 17. februar 2012

De hersens tankene...

Hvorfor kan ikke tankene bare la oss være i fred?
Det hadde vært så utrolig deilig å kunne bestemme sjøl hva man skal tenke på, og når man skal tenke på det... Jeg gleder meg så vannvittig til Egypt-turen, til å få hele Egypt ut av hue!!! Så deilig det skal bli å komme hjem igjen, og vite at det ikke er noen der nede som kan si eller gjøre noe som sårer lenger :)

Og så leser jeg en bok for tiden; Saras Nøkkel av Tatiana de Rosnay, den beskriver hvordan jødene i Frankrike ble deportert og henrettet i 1942, den sier mye om alle de stakkars barna som ble tatt, skilt fra foreldrene og så sendt i kuvogner til Auschwitz, den følger to familier som blir berørt av hverandre og historien nøstes opp i forbindelse med 60-års jubileet i 2002... I natt gråt jeg lenge, for den lille jenta, for broren hennes og for alle de andre jødene som ble behandlet så inni hampen urettferdig, som ble behandlet som søppel før de ble drept :(

Du kan se Dagbladets anmeldelse av boka HER. Det har også blitt laget film av denne boka, jeg er ikke sikker på om jeg vil se den - det vil tiden vise...

Ellers fikk jeg vite i går at jeg kanskje kan få den leiligheten som ligger like i nærheten av barnas far likevel, jeg skal dit på søndag og se på den og hilse på - den er mindre enn huset, den er dyrere enn huset, men den er ikke et opp-pussingsobjekt, jeg slipper reiseutgifter i forbindelse med samvær, trenger ikke bil for å handle, jeg vil jo spare en del penger på det. I tillegg er det i orden der, huseier bor jo i overetasjen, det ligger midt inne på et byggefelt hvor unga har vokst opp og kjenner mange, de kan gå til skolen... Fortsatt har ikke huseier der jeg egentlig skal bo, gitt noen tilbakemelding på varmtvannet...og siden det har stått uten strøm i hele vinter (muligens forrige vinter også), så er det stor fare for at det har fryst i rør osv, ikke har jeg fått noen skriftlig kontrakt der heller - så, om jeg får den andre leiligheten, så flytter jeg inn der! Lo-dotten som ikke er husrein, har antagelig fått nytt hjem, da det er håpløst med en hund som tisser inne når man skal leie :(

Må vel begynne å pakke snart, men siden jeg fortsatt kommer til å stå ansvarlig for halve lånet her på småbruket, så forbeholder jeg meg retten til å kunne oppbevare en del ting her, fram til han får kjøpt meg ut. I tillegg kommer jeg til å ta med meg kaffemaskinen, hvis det er plass på kjøkkenbenken dit jeg flytter :) Det er så lite annet jeg tar med meg, og det meste av mine ting har blitt stående og bli ødelagte, så vi ble enige i går om at jeg tar med meg den om jeg har plass :) Da slipper jeg å gå på cafè for å drikke cappuccino ihvertfall!

Jeg mangler vaskemaskin da, så det må jeg få tak i, man må jo få vasket klær...forrige gange jeg ble separert, vaska jeg klær i vasken på badet i flere uker, men det var så klønete, og nå er jo unga 9 år eldre enn den gang og klærne tilsvarende større, så nå må jeg ha vaskemaskin med en gang! Hvis det ikke står en i leiligheten da, og vi flytter dit...

I tillegg blir det mye styr med å ordne ny fastlege, flytting hos folkeregisteret, bytte av skole, flytting og oppbevaring av post, flytting av bredbånd og parabol - alt dette var jo egentlig i orden nå... Blir mye tanker og bekymringer, så det skal bli sååååå deilig å komme i orden et sted, kunne sette seg i sofaen om kvelden og bare slappe av! Har ikke vært mye slappe av hittil dette året, så kjenner jeg har behov for det nå :)

Jepp, sånn var ståa her i dag, litt flørt ble det i går også, men ingenting i nærheten av hva det var med han i Egypt, jeg har håndbrekket på og vel så det, men regner med det også løsner etter at jeg har tilbragt en uke i det spennende landet uten å treffe lurifaks, satser på at det er det som skal til for å sette et skikkelig punktum!

2 kommentarer:

  1. Her i huset står det pappesker over alt! Og enda mer kommer det til å bli, flytting er egentlig noe herk! Sist vi flyttet og meldte adresse-endring, tok det veldig lang tid før all posten kom til den rette adressen. Håper vi slipper det den her gangen.

    Men fint at du skriver hvem man skal endre adresse hos, er greit å få en påminnelse av dette.

    Håper det ordner seg, og at du får leiligheta fremfor huset. Det høres mye bedre ut med tanke på barna, skole og pappaen deres. Krysser fingrene for at den blir deres. :)

    Ønsker deg en flott helg til tross for at masse teite tanker opptar hodet ditt for tiden. ;)

    Klemmer fra oss to.

    SvarSlett
  2. Tusen takk, herlige damer <3<3
    Krysser fingre og tær for leiligheten - det beste er at flørten min blir med meg, for han kjenner utleierene GODT :-D Det må jo være positivt, vil jeg tro ;-)

    Jeg gleder meg til å følge deres reise også, håper den går glattere enn min *klemmer masse på*

    SvarSlett