lørdag 25. februar 2012

Starten på vårt nye liv...

Fy faen for en dag 
Reiste hjemmefra med to hysteriske katter i pappesker, så bestemte meg for å stoppe innom Europris for å kjøpe bur - som tenkt, så gjort, der hadde de helt greie kattebur, kjøpte to stykker og to små håndklær til å ha inni...


Burene var stripset sammen, så for å få av stripsen fikk mor en lur idè - bruke bilnøklen som saks - det endte jo selvfølgelig med at nøkkelen brakk helt innerst  Så der satt vi da, en mil unna der vi skulle flytte fra, unger, katter hele bilen var stappa (unga måtte sette seg inn, og så fylte jeg opp over bein og alle ledig plasser) og hengeren var stappa - hadde reist "hjemmefra" med lovnad om å komme tilbake kl 11 i morra for å hente mer...


Ringte Naf, jo de kunne taue bilen til nærmeste verksted, hvor den måtte stå til mandag - da er jeg i Egypt, så det ble ikke aktuelt... De kunne rekvirere leiebil, liten leiebil, så jeg kunne få med hengeren... Etter å ha snakka med ørten andre, naboen hadde reist rundt og lett etter hjelp, måtte jeg bare takke ja til tilbudet - vi dro hjemmefra ca 1530 for å ha god tid - nøkkelen brakk 1601 og alle låssmeder stengte kl 16, og vaktnr jeg fikk av politiet var avslått 


Så, sånn i 1730 kom Naf, da var vi relativt kalde... Jakka mi lå ett eller annet sted i bagasjen, heldigvis hadde jeg tatt med jakkene til unga inn i bilen, så de ble ikke såååå kalde  Etter enda en time ble det besluttet at Naf-bilen skulle dra med både bil og henger bort til sin tomt - det fantes nemlig ingen biler hos utleiefirmaet som hadde hengerfeste  Når klokka var litt over 19 satt vi endelig i en leiebil av typen Opel Astra, fikk med halvparten av det som var i bilen... Håper bare at henger og bil står der i morra, for leiebilen har jeg bare ett døgn, så i morra må jeg finne en låssmed som kan lage ny bilnøkkel til meg, og jeg kan bare glemme å rekke to lass - det står jo et fullt lass der og venter på meg...


Vi var framme i leiligheten ca 2130, fikk inn kattene og satt opp kattedoen, før jeg kjørte dem ned til faren sin. Så måtte jeg tømme bilen, har fått rydda på plass en del her, tv'n funker ikke, så den må jeg få hjelp til å bære ut igjen (det er en 50" prosjektor-tv som veier 100 kilo)...


Kan det ikke snart være nok motgang nå? Vær så snill... en periode var jeg så fortvilt at jeg har store svarte hull i hukommelsen...lange strekninger vi har kjørt jeg ikke kan huske i det hele tatt  Jaja, nå får jeg finne en av dynene til unga og legge meg på sofaen... Klarte å få internett-kontakt via 3G på iPhonen - men skal be om passord fra huseier i morra, for jeg finner nettverket dems og har kjempesterkt signal!


Var ikke helt sånn starten på helga skulle bli, men det var nå sånn den ble... Håper ingen stjeler klærne mine som er på hengeren da 


Jepp, det var dagens hjertesukk og oppdatering 

2 kommentarer:

  1. Du har jammen meg litt å stri med for tiden.. Håper hengeren stod der den ble plassert i går, med alt innhold!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Fikk ny nøkkel, og kom vel hjem med både bil og henger :)

      Slett