torsdag 2. februar 2012

Livet smiler igjen =)

Jeg er så glad om dagen, ting ordner seg for snille jenter :)

Nå er hus i boks, får nøkler til helgen, så da kan jeg begynne å flytte ting - tenk, et helt hus! Ble litt lenger unna der vi hadde planer om å flytte, men likevel MYE nærmere både faren til unga og pappa'n min - detta blir såååå bra :) Et hus på litt over 90 kvadrat, full kjeller, stor peis, innerst i en blindvei med over 1 mål tomt - litt hage og litt skog, anneks, tre soverom... en halvtime å kjøre til våre nærmeste, en smule mer sentralt enn her vi bor nå! Bare en drøy halvtime til Oslo også, og til alle vennene mine :D Og så er det delvis møblert, noe som betyr at jeg antagelig ikke trenger å stresse med å få tak i ting - det er vaskemaskin der, det var vel det eneste jeg mangla - jeg har jo både fryser, komfyr og kjøleskap som jeg hadde med hit... Oppvaskmaskin vet jeg ikke om er der, det ser jeg til helgen - men, jeg har da klart å vaske opp manuelt i mange år før, så det er ikke noe must! Har mer enn nok tid på kvelden til å gjøre sånne ting, vil jeg tro... Er litt i tvil om jeg skal ta med kaffemaskin da, jeg drikker jo knapt kaffe, men samtidig så kosta den jo noen lapper...antagelig lar jeg den stå igjen vil jeg tro, det er ikke såååå viktig for meg med kaffe, og det går jo an å kjøpe en billig trakter i tilfelle jeg får kaffebesøk - hvis jeg ikke har en stående i kjelleren allerede?! Får sjekke igjennom det jeg har der, som ikke har blitt pakka ut eller som er blitt pakka ned :)

Ellers er det merkelig, så fort man endrer sivilstatus, så hagler det inn med mer eller mindre seriøse "tilbud", hehe, noen er selvfølgelig veldig koselige, men jeg har ingen planer om å rase inn i noe med det første - dessuten så er det eeeeen spesiell jeg gjerne vil bli bedre kjent med <3 Har hatt litt kontakt på skype i det siste, har møtt han før altså, men da var det jo ikke snakk om følelser fordi jeg var i et forhold - nå er jeg ikke det, så da kan man utforske litt mer i forhold til de følelsene som kanskje er der :) Det kommer nok mer om dette senere, men han gjør hverdagen tusen hakk bedre ihvertfall!

Unga grue-gleder seg til å begynne på ny skole, det blir ikke skolen vi håpet på, siden huset ligger litt lenger unna, men det går seg nok til! Vi flytter i vinterferien, dvs, første dagen i vinterferien er første dagen i nytt hus, så begynner unga på nye skolen når vinterferien her er over (der nede har de vinterferie uka før), for jeg skal nemlig reise bort i vinterferie-uka - bare jeg, helt alene ;) Kommer nok mer om hvor, senere også, men det er utenlands og relativt mye varmere enn her ;-) Litt nysgjerrige må dere jo få være, ihvertfall en stund til! (og for de som evt vet litt om dette - ikke røp det enda)

I heimen er det fred og fordragelighet, men jeg synes det er rart å bo sammen etter det ble slutt... Jeg har flytta opp på rommet til eldstemann for andledingen, synes det blir feil å dele seng, og selvom senga er mi, så bytta jeg rom :) Han blir boende i huset, jeg kan ikke se noen god grunn for at han ikke skal det? Han har ikke råd til å overta huslånet og sånn alene, men vi setter opp en avtale på det, så ordner det seg sikkert med årene... Pappa er jo kausjonist på huslånet her, så om det ikke blir betalt og holdt i orden, så mister han hjemmet sitt uansett - men jeg regner med at dette går veldig bra :) Flytter med meg det jeg trenger i første omgang, så ordner vi resten når snøen har smelta - ingen hast å grave fram alt mulig.

Jeg har til og med vært på shopping :-o Tenk på det! Ikke værst til å være meg, men noen nye klær var på sin plass, har gått ned 8 kilo de siste to-tre ukene, og det trengtes med noen nye klær...

Ellers ble jeg sykmeldt for 1,5 uke siden, prolapsen er helt håpløs for tida, i tillegg har jeg ikke sovet omtrent siden vi var i Egypt - men i går fikk jeg henta sovetabletter igjen (hadde igjen noen her, men de gikk ut på dato for to år siden), og i natt har jeg sovet 5 timer!!! NY REKORD :) Om det er fordi det ordna seg med hus eller pga pillene aner jeg ikke, men godt var det uansett, å legge fra seg boka, slå av lyset og så ikke våkne igjen før vekkerklokka ringte! Ny hverdag :)

To av hundene blir omplassert, det kommer en dame og henter dem - hun skulle vært her i går, men da ble det for mye rot med sjåføren hennes, så vi prøver igjen :) Ellers blir to av kattene med oss, og så lo-dotten da! Det er lov med dyr i nye huset, kunne dra inn hva jeg ville, sa utleier, hehe, men det får holde med lo-dotten og kattene - skal jo ha tid til dem også, og med jobben min, så blir det ikke mye fritid når jeg først blir friskmeldt igjen :)

Sånn, det var en liten statusoppdatering herfra, jeg har bestilt flytting av bredbånd og håper det er i orden når det skal, Folkeregisteret ville ikke ha flyttemeldingen ennå, og jeg venter på svar fra nye skolen om at unga får plass der :) Så gjenstår det å få i orden bilen min, varmevifta slutta å virke for noen uker siden, det ble konkludert med at det var en motstand som var gåen, skifta den, vifta virka i en dag og så var det slutt igjen... må nok skifte både vifte og motstand gitt, for nå gikk ikke sikringen en gang - og det er kaldt med bil uten varme på denne tiden av året! Hehe, men vi er da vikinger, er vi ikke? :-p

4 kommentarer:

  1. Det ordner seg alltid for snille jenter!! <3 veldig godt å høre. Ps! Tar kontakt senere. :-)

    SvarSlett
  2. Så herlig at livet smiler <3 Det fortjener du virkelig!

    SvarSlett