mandag 27. februar 2012

Husmor-ferie står for tur...og litt oppdatering

Gårsdagens bursdagsfeiring ble i fuktigste laget - det har jeg fått igjen for i dag, urk ;-)
Men så moro og godt å se igjen så mange hyggelige mennesker, masse gode klemmer, masse latter - og litt for mye godt i glassene... Da er det godt å ha gode naboer som sørger for at alt ordner seg likevel :)


Kvelden i dag ble god da, når jeg fikk besøk, bursdagsgave og en tur på Gatekjøkken for å spise frokost-lunsj-middag-kveldsmat :) Tidligere var de to største ungene innom sammen med noen venner, og i kveld ringte de for å ønske meg god tur, kjenner jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg nå...


Husmorferie er oppskrytt, har jeg funnet ut (helt objektivt og før jeg i det hele tatt har prøvd, hehe), men det er faktisk ganske skummelt å skulle reise så langt helt alene, jeg må jo ha vært gal i gjerningsøyeblikket, når jeg valgte å gjennomføre denne reisen *klaske panne* Jaja, det blir nok bra, bare jeg kommer fram og ser at hotellet ikke rammes av terror, og det er hyggelige mennesker der :) Dessuten har jeg pakket to tykke bøker (Barnepiken av Kathryn Stockett på 496 sider og Evighetens kyss av Stephenie Meyer på 473 sider), mp3-spiller, iPhone og pc, så skal vel få dagene til å gå uansett :) Kamera klarer jeg ikke å finne, enten ligger det igjen på bordet i huset, eller så ligger det i en av de ørt-og-fjørti posene som står her... Jaja, det blir greie bilder med iPhone også, så får klare meg med det denne gangen!


Fikk henta bil og henger i går da, reiste til en låssmed som først slipte opp en ny bilnøkkel, men han ble ikke helt fornøyd, så han lette opp på pc'n og laget en laserslipt nøkkel også. Fikk begge nøklene til prisen av en, han syntes det var for gæli om jeg skulle kjøre hele veien og så viste det seg at jeg ikke fikk brukt nøkkelen, men BEGGE passa, så nå har jeg reservenøkkel også :-D Ble stress da, for jeg reiste herfra ca kl 10 (låssmeden åpna ikke før 10), fikk slipt opp nøkler, kjørte de 15 milene til der bilen min sto, leverte leiebilen, kjørte hjem igjen, lesset av det som var i bil og henger, kjørte til pappa for å levere hengeren, innom matbutikken for å kjøpe brus, blandevann og litt attåt, innom Europris for å kjøpe søppelbøtte og støvsuger, innom faren til unga med no klær/utstyr de hadde i bilen og så var jeg endelig hjemme igjen kl 1730. Tidligere på dagen var jeg bedt til nabo'n på vorspiel kl 18, men måtte jo lete igjennom ørten søppelsekker for å finne klær, komme meg i dusjen (og der klarte jeg å kutte meg under tommelfingerneglen, veldig deilig, så måtte ta en time-out til den værste smerten ga seg og jeg fikk satt på plaster) og sto på trappa til nabo'n omtrent kl 19 :) Når man våkner med skallebank, blåmerker og skrubbsår i panna, da har vel festen vært vellykket? Hehehe


Vet ikke om jeg får oppdatert fra Hurghada, men om nettet er noenlunde stabilt, skal jeg ihvertfall prøve :)
Både sauene og lo-dotten har fått nye hjem, forresten - for de som måtte lure på det :)




So long folks - og by the way, å fylle 40 er bare moro :)))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar