torsdag 5. august 2010

Kan man kalle dette scrapping?

Så et nydelig dikt for en stund siden, og da eksen og hans kone nå mistet tvillingene sine, fikk jeg lyst til å gi dem det diktet - bare gjorde om fra 'jeg'-form til 'vi'-form.....men, så hadde jeg lyst å gjøre litt mer ut av det enn bare å gi et hvitt ark Så, jeg pakket ut alle scrappesakene jeg har fått og prøvde meg på noe.....Arket er på 30x30 cm, og jeg ville ikke ha altfor mye der heller..... Kan man kalle dette scrapping?




Dette er diktet:

Kjære Mamma og Pappa!

Mamma og Pappa, ikke sørg over oss.
Vi er rett ved deres side dag og natt.
Og inne i hjertet deres vil vi alltid være.
Vårt legeme er borte, men vi er alltid nær.
Vi er alt dere føler, ser eller hører.
Våre sjeler er fri, men vi er aldri borte -
så lenge dere har oss levende i deres hjerte!

Vi vil aldri gå bort fra dere.
Vi er de største stjernene på himmelen.
Dere vil alltid se oss....
Vi er den varme myke sanden når dere er på stranden.
Vi er de fargerike bladene når høsten kommer,
og den rene hvite snøen som treffer bakken.
Vi er de vakre blomstene som dere er så glad i,
og det klare stille vannet i et tjern.

Vi er de første blomstene dere ser om våren.
Vi er de første regndråpene som april kommer med.
Vi er de første solstrålene når solen begynner å skinne,
og dere vil alltid se at ansiktet i månen er vårt!

Når dere tror at ingen er glad i dere,
kan dere snakke med oss.
Vi vil hviske vårt svar mellom løvet på trærne,
og dere vil føle vårt nærvær i den varme sommervinden.
Vi er de varme salte tårene som renner når dere gråter,
og de vakre drømmene som kommer når dere sover.
Vi er smilet dere ser i et barns ansikt....
BARE SE ETTER MAMMA OG PAPPA, VI ER OVERALT 

3 kommentarer:

  1. nydelig dikt, og ikke minst pent scrappet :9
    Vil kalle det scrapping jeg :)

    SvarSlett
  2. Det er scrapping ja! Bra utgangspunkt altså :) Og fint dikt :)
    Sjekk ut scrappebloggen til venninna mi. Jeg blir helt matt jeg *dåne*.

    Har tenkt å scrappe mer når ungene er født og da skal jeg helt klart hente inspirasjon fra henne :D Hittil har jeg bare scrappet litt bilder av den ene katten, haha :) Og det ser jo ganske amatørmessig ut i forhold til hva Francielle hoster opp :knegg:

    papirgal.blogspot.com

    SvarSlett
  3. Takke-takk, dette er det første jeg har gjort - eller, da er det kanskje scrapping det jeg gjorde med albumet fra vi var i Paris også :) Kanskje jeg skal legge ut bilder av det her også? *tenker*

    SvarSlett