tirsdag 10. mai 2011

In løøøøøøøøv :)))

I går kom det et nytt familiemedlem inn her - en liten schäfer-gutt som nå er i sitt 4. hjem og han er ikke et halvt år enda... Uheldige omstendigheter har gjort denne godgutten til en liten nomade - men nå er det slutt!


Han er altså så snill, trygg, rolig, forsiktig og modig! Jeg har jo ingen erfaring med schäfer, og hadde vel egentlig sverget på at jeg ALDRI skulle ha den rasen heller... Men, når skjebnen slår til, så er det jo bare å føye seg da ;-) Noe var det med denne gutten ihvertfall, for jeg falt pladask før jeg i det hele tatt hadde truffet han, og etter første møte var det ingen tvil! Han er husren, lydig, går fint i bånd, har aldri ligget i bur, spiser ikke på ting - han er bare god :) Prøvde å ha han litt i bur i går kveld, men da ble han fryktelig urolig, så jeg la meg på sofaen i natt, og så lå han på teppet ved siden av, ikke noen piping, ikke tull - han var bortom og sjekka at jeg var der et par ganger, resten sov han! Fikk beskjed om at han trengte å luftes en gang på natta, men han var ute kl 24 og ville ikke ut igjen før kl 0730 - altså en helt normal natt :)

Han er litt tynn, og spiser litt dårlig, så skal prøve nytt fôr på han - han bruker et fôr jeg aldri har hørt om; Brit... ser at de forhandler det hos Tropehagen Zoo, men jeg kjenner ikke til det - og siden han heller ikke spiser noe særlig av det, så skal jeg prøve Doggy som vi var veldig fornøyde med til schäfer-blandingen her :) Greit å begynne nå, for han har ikke så mye igjen av det andre fôret, så da kan det blandes godt i overgangen...

Han og blandingen lekte litt sammen i går, det gikk så fint - ingen av dem er dominerende, ingen underkaster seg umiddelbart, de var venner med en gang og bare lekte, logret og slikket hverandre :) Men, siden han bare er valp ennå, så fikk de ikke herje mer enn ca 10 minutter - viktig å tenke på ben, rygg og hofter, sånn at han ikke får skader! De skal få leke litt hver dag, så får vi øke lengden etterhvert.




Han har også hilst på alle tre kattene nå, han er så forsiktig og rolig. Kattene er jo vant til hunder, men de kjente jo ikke han, så de er litt skeptiske... Men, pusefrøken har ligget på sofaen sammen med meg i hele natt, og de har hatt snute mot snute flere ganger :) Skipskattblandingen derimot måtte visst markere litt på morran, så da fikk vovsen seg en fik på nesa så han hoppa rundt i stua og syntes fryktelig synd på seg selv, hehe.

Med unga er han også helt super, han sparka litt fotball (typ 5 minutter) med minsten i går, og inne er han bare rolig og grei - har ikke hoppet på noen av oss!

Første gang jeg har en valp som er "etter boka", og jammen er det godt! Og moro, og virkelig noe å bygge videre på, så her skal det bli kurs både for mor og hund, så får vi se om han trives med f.eks lydighet, agility eller spor :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar