tirsdag 10. mai 2011

Noen ganger er det ål-reit!

Så deilig at offentligheten innrømmer feil - OG retter dem opp =)

Har jo krangla med buss-selskapet ang helårskort for skolebussen til unga, men de har ment vi bodde for nærme skolen... Etter 3 år innrømmet de at vi bor lenger unna enn grensa, siden det skal vektlegges korteste vinterbrøyta vei, siden man ikke kan belage seg på at privat vei blir ryddet om vinteren. Korteste vei til skolen herfra om vinteren blir derfor 5,1 km, og i følge reglementet skal alle som har lenger vei enn 4 km til barneskolen ha fri skyss.

Etter at skolekontoret hadde godtatt at buss-selskapet sa vi skulle få helårskort (har hatt vinterkort etter 4. trinn, pga farlig skolevei), tenkte jeg at jeg skulle sende et brev og forhøre meg om muligheten for å få igjen det jeg har lagt ut til mnd-kort den tiden vi ikke har hatt vinterkort - dvs fra august til oktober, og fra april til juni siden 2009. Hadde jo regnet med å måtte krangle om dette også, men i dag kom det vedtak fra skolekontoret:

FORELDRENE FÅR TILBAKEBETALT UTLEGG TIL MÅNEDSKORT FOR DET AKTUELLE TIDSROM (til sammen 10 mnd)

Hurra!!! Det er så moro når man blir tatt på alvor, at man innser at man har hatt rett hele tiden, og ikke minst når så store etater som kommunen faktisk innrømmer feil og retter de opp - uten å bruke månedsvis! Jeg sendte brevet 29. april, midlertidig kort ble utstedt fra 3. mai, da sendte jeg mail nr to for å høre om jeg fikk det dekket - og i dag kom altså vedtaket i posten =) Det må kalles effektivitet, og det er langtfra alle som kan skryte på seg det, så nå steg kommunen her flere hakk i mine øyne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar