torsdag 12. mai 2011

Nav- et kapittel for seg =(

Jeg fikk i november 2010 et brev fra Nav, der de mener at jeg fikk for mye utbetalt i stønad til barnetilsyn høsten 2007. De har tre år på seg til å finne ut sånt, og påstår at de i januar 2008 fant ut at jeg hadde fått for mye utbetalt etter vi flytta...det er tre års foreldelsesfrist på sånne saker, så derfor venta de altså til det hadde gått 2 år og 11 mnd før de sendte ut brevet - til tross for at de sjøl mener de visste om "feilen" allerede i januar 2008 :( Jeg fikk vel et par uker på meg til å betale inn hele beløpet - noe jeg anså som uaktuelt!

Med en gang jeg fikk brevet, sendte jeg inn en klage, og dokumenterte at de faktisk hadde betalt meg for LITE i forhold til de utgiftene jeg hadde, siden jeg hadde oppsigelsestid osv der jeg bodde, i tillegg til å måtte betale der vi flytta til...i følge mine beregninger skylder derfor Nav meg flere tusen kroner! Jeg fikk raskt et brev tilbake om at klagen var mottatt, og at de hadde ca 6 mnd behandlingstid på dette :o

I dag fant jeg ut at de likevel har trukket meg i trygd for det de mener jeg har betalt for lite, men de har sniktrukket det sånn at jeg har trodd det var skattetrekk...om en mnd er jeg visstnok ferdig med å betale dem - og klagen min er fortsatt ikke behandlet!

Snakk om bakvendtland da, når de skal ha penger så tar de dem åkke som, men skal de betale ut noe, så tar det votter og vinter :( Spent på hva de finner ut, for nå skulle det bli fortgang i saken, de hadde frist på seg til 16. mai, og jaggu gjør de det tydeligvis ikke en dag for tidlig... Jeg ringer tilbake i slutten av neste uke, så er jeg spent på om de retter opp det de har gjort feil, sånn som kommunen faktisk gjorde - eller om de skal fortsette sitt korstog og bare drite i hva brukerne deres har krav på...

Om de innrømmer feil, og betaler tilbake det jeg mener de skylder meg - i tillegg til det de allerede har tatt, så får jeg jaggu feriepenger i år også ;-) Men, det gjenstår å se da, for de har jo så mange rare regler, at det er ikke godt å si...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar