torsdag 19. mai 2011

Positivt overrasket!

Fikk nytt vedtak fra Nav i dag - alle pengene de har tvangstrukket blir tilbakebetalt til meg, jeg hadde rett, og de forsto at jeg ikke kunne ha forstått at jeg fikk for mye utbetalt =) men, de ville ikke betale meg det jeg mener jeg har krav på da, for de vil ikke dekke sfo/barnehage i oppsigelsestiden hvis de ikke benyttes - det er i grunn greit, men hvorfor tar det dem så lang tid?

For det første, så leverte jeg inn opplysninger om dette da vi flytta, så laget de et nytt vedtak to mnd etter - og da mente de at jeg hadde fått for mye utbetalt de to mnd - men likevel velger de å vente i 2 år og 11 mnd før de informerer meg, så velger de å sette i gang tvangstrekk flere mnd før de behandler klagen - som jeg til alt overmål får medhold i *klaske panne* Dette kunne vært løst før det starta, hvis de hadde reagert med en gang, i stedet for å hale ut i det lengste der de kan. De har tre år på seg til å finne ut sånne ting - de fant det ut etter to mnd, men venta i så godt som tre år før de sendte ut noe brev om det. De har 6 mnd på seg til å behandle en klage, og de behandlet den på dagen 6 mnd etter mottak av brevet - etter to dager hadde jeg vedtaket i posten! Snakk om å trenere da :( Og ikke minst, det var igjen ETT avdrag før jeg var ferdig med å betale tilbake - lurer på hvor fort jeg får igjen de pengene ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar