mandag 26. september 2011

Mandag og ny uke =)

I dag blir det legen for vesla, nå skal det ihvertfall sjekkes ut ifht kyssesyken! Det er ingen vanlige "virus" som varer fra før påske og fram til nå, og som i tillegg til stygg hoste gir feber og halsvondt med jevne mellomrom... Lei av å bli sendt hjem med hostesaft og virus-diagnose :( Ja, nå er vel også kyssesyken en virus, men det er liksom litt mer alvorlig enn bare "virus"...

Ellers fikk minsten med seg ny matboks på skolen i dag:


I dag ble det to skiver med leverpostei, en flaske vann (melk får han jo på skolen), en gulrot, en yoghurt, en fiskekake og noen agurkskiver :) Kjempesmart matboks, altså!!!

7 kommentarer:

  1. Stilig matboks! Hvor har dere fått tak i den? Og holder maten seg på plass i de ulike "rommene"? Jeg har nemlig en matboks der den ikke gjør det :(
    Lykke til hos legen :)

    SvarSlett
  2. Så stilig og praktisk!

    Tusen takk for god bedring hilsen hos meg. det varmet, så nå er jeg mye bedre!

    Ha en herlig uke!

    Klem

    SvarSlett
  3. Kyssesyken er noe herk, både jeg og Lillemor har fått påvist viruset. Og det er som du skriver, ikke normalt å ha virus på virus over flere måneder. Da ligger det som regel noe mer bak. Vi skjønte ikke hvorfor vi var syk til enhver tid, før legen foreslo å teste oss for kyssesyken.
    Masse god bedring til den lille. :)

    Genial matboks, hvor har du kjøpt den?

    Klemmer fra oss to.

    SvarSlett
  4. Så koselig med kommentarer :-D

    Matboksen er kjøpt hos lotusbarn.no og den finnes i to størrelser - en med fem rom, som vi har, og en med tre rom. Lokket er utformet sånn at alle rommene er fullstendig adskilt på den med fem rom ihvertfall - den koster 249 kroner, noe jeg synes er billig (sånne helt enkle små koster jo fort mellom 60 og 100 kroner de og), siden den er så stor og fin :-))

    Takk for lykkeønskninger, fikk ingen svar hos legen egentlig, men han ville sjekke for kikhoste og syntes jeg var masete som insisterte på test av kyssesyke også - meg jeg fikk vilja mi, får svar om en ukes tid... Skulle få svar på crp og sånn i dag, men hørte ikke no, så jeg ringer i morra tidlig for å få tallene!

    Godt å høre at du er bedre Hilde :)

    Tuppen og Lillemor, dere er årsaken til at jeg begynte å tenkte kyssesyken, jeg har jo fulgt dere, og synes dette høres nesten sånn ut... Det starta med en forkjølelse i vinter, så gikk den over, hosten kom og har blitt...så i omganger har hun hatt vondt i halsen og vært dårlig i noen dager, før det liksom har gått over en liten periode, for så å komme tilbake igjen, og igjen - men først nå har hun hatt 39 i feber i tre dager og er skikkelig redusert...

    SvarSlett
  5. Ps, jeg bestilte matboksene på onsdag og hadde de på døra fredag :) Spent på når eldstemann får sin, for jeg bestilte til han på lørdag - rett hjem til han :)

    SvarSlett
  6. Kjempesmart matboks :-)

    God bedring til Vesla , ikke kjekt å være syk ..

    SvarSlett
  7. Tusen takk, Villblomsten :) Det går heldigvis bedre nå, penicillinen begynner å virke :)

    SvarSlett