mandag 5. september 2011

Rydda i klesskapet =)

Og det var jammen på tide - 1,5 søppelsekk med klær jeg aldri bruker, opptil 20 år gamle gitt *flau* samt en diger pose med ødelagte sko jeg har tatt vare på sånn "i tilfelle"... Men, nå ble det jo nesten tomt inni der, da...
Kanskje jeg skal innvilge meg noen nye klær, sånn helt nye i fra butikken, og ikke bare fra bruktbutikker og loppemarkeder framover :) Nå er det ihvertfall sånn at jeg kan gå i skapet og ta ut noe i blinde, og likevel så ser det ål-reit ut og passer, det jeg får tak i!

Kanskje datter'n blir litt mer fornøyd også, hun har hatt lyst å melde meg på alle "bli ny" programmer som finnes, for jeg er håpløst lite opptatt av klær - bare det passer, helst er altfor stort og ikke strammer noe sted, så er det greit for meg...men, det er jo svært lite som ser fint ut av det slaget da :s Så, jeg lover, jeg skal bli flinkere til å ikke kjøpe klær i str XXXL når jeg har kropp til str 38/40, ok? Og, jeg skal prøve å finne klær som er litt mer up-to-date enn digre lange gensere, joggebukser og collegegensere/jakker, jeg skal bli litt mer "damete" :) - sa hun som sitter med jeans og collegegenser i sofaen og skriver dette, hehe...

Men, seriøst - hvor finner man jeans som har grei passform, ser kule ut og ikke koster en formue egentlig? De jeg finner koster enten tusenvis av kroner, eller så passer de ikke rumpa mi i det hele tatt :( Og, når buksa ikke sitter fint over rumpa, så må man kompensere med digre gensere over for å skjule den, ikke sant? Nei, det hadde vært greit med en dag sammen med Jan Thomas, så kanskje jeg hadde blitt en babe i stedet for kjerring jeg og ;-) Jaja, nå går det mot kaldere tider, så da er det ikke noe problem å skjule de kroppsdelene man ikke liker bak lange jakker og varme gensere - men, som sagt, jeg lover å bli litt mer damete uansett!

4 kommentarer:

  1. Jeg kjøper buksene mine på claire.dk - vi har en liten butikk på Galleriet i Bergen.
    Kjøpte en bukse der for, skal vi se, 3 år siden snart, og den har ikke mistet formen eller noe - og den blir brukt OFTE! Kostet riktignok 999,- da, men, jeg har det inntrykket at man får det man betaler for. Kjøper man en bukse på H&M til 149,-, ja, så er kvaliteten deretter.
    Jeg liker forresten disse "magic ett eller annet"-buksene de har på kapphal! De er fantastisk! Og, jeg ser ut som om at jeg er 1, kanskje 2 str mindre med en slik bukse, enn med andre bukser ;)

    SvarSlett
  2. Hmmm, jeg har aldri funnet bukser som passer verken på KappAhl eller H&M, men Basic-buksene på Lindex er greie, og så fant jeg noen bukser på Cubus for noen år siden, men de er slitt i stykker nå... Aldri betalt mer enn 400 for en bukse, og da har jeg hatt dårlig samvittighet i ukesvis etterpå :s Sånn er det når man lever under fattigdomsgrensa i årevis... Nå er jeg så (u)heldig å ha skikkelig timeglass-figur, dvs at rumpa er ganske brei i forhold til midjen og fra midt på lårene - så trange bukser får jo rumpa til å se enda større ut... synes jeg sjøl da, hehe, trenger seriøst en konsulent som kan ta meg med på shopping :)

    SvarSlett
  3. KappAhl fører som Pergoberta sier bukser som heter Magic, og de skal visst nok helt suuuuupre! Har aldri prøvd de selv.

    De gir deg en fantastisk figur, og løfter og holder inn figuren både her og der, uten at den er ubehagelig å ha på seg.

    SvarSlett
  4. Hmmm, får vel ta en tur innom en dag da... Mye koster de da?

    SvarSlett