fredag 25. juni 2010

Er det ikke det ene.....

.........så er det faen meg det andre :@

Minsten skulle hentes på fotballskolen, det var ferdig kl 14, og så skulle vi tilbake igjen på avslutning kl 16..... Kl 1345 sto gubben fint parkert hos Biltema med en brukket bolt i starteren på bilen, og kom seg ikke derifra :( Kl 1445 fikk han henta minsten - som da hadde falt og slått hånda si...... De kom til meg på jobben, og jeg avgjorde at minsten skulle bli igjen hos meg, sånn at jeg fikk fulgt med på lillefingeren som sto i feil vinkel......  Jeg stengte butikken og reiste til akuttmottaket på sykehuset for å få tatt røntgen av minstens finger.

Først var det inn til en lege som trodde fingeren var ute av ledd og ville røske den på plass....så sa en sykepleier at de kanskje burde ta røntgen først for sikkerhets skyld - som sagt så gjort, opp på røntgen, hvor det ble konstantert brudd..... Ned igjen på akutten, hvor de måtte bedøve hånda - noe som i seg sjøl er en nesten umulig oppgave med minsten :( Etter en times kamp, fikk han to stikk i hånda, og de skulle prøve å vri bruddet tilbake, men han skrek og hylte, og legen klarte ikke å vri det til...... Fingeren ble teipet, og opp igjen på røntgen for å se om det var vridd nok - etter en time til på vent, viste røntgen at det ikke var nok..... Ned igjen på akutten og vente på en annen lege som var i operasjon - og det gikk nok en time..... Da var minsten så frustrert, sulten og sliten, at vi kjøpte ei lefse som han fikk, og humøret hans steg betraktelig :)

Etter en lang stund kom en overlege og så på bildene, og han ville at den legen som var i operasjon skulle få vridd fingeren bedre på plass - og vips så var operasjonen ferdig og legen kom..... Da tilta det for minsten igjen, han skulle ikke ha noen sprøyte! Alternativet var narkose, og det ble ringt til anestesi - men siden minsten hadde fått lefse, så ble den avbestilt, og ny lokalbedøvelse skulle settes...... Minsten var hysterisk, og legen mente at minsten sjøl skulle bestemme :o Jeg sa at han ikke hadde noe han skulle ha sagt, nå skulle fingeren fikses! Men, da sa legen at minsten og jeg fikk ti minutter på oss til å bli enige om lokalbedøvelse i kveld, eller narkose i morra...... Jeg sa at det ikke var noe å diskutere, her skulle fikses finger i kveld - men legen bare gikk...... Etter ti minutter kommer første legen inn igjen, og sa at vi kunne reise hjem og at de skulle diskutere saken i morra tidlig med mer erfarne ortopeder...... Da hadde vi sittet der nede i 5!!!!! timer......de tapet lillefingeren til ringefingeren og ut med oss.....

Minsten gikk dermed glipp av fotballskole-avslutningen, men vi reiste en liten tur til sentrum og møtte de andre - siden det var nattåpent der :) Nå er jeg egentlig bare sliten og lei, og frustrert over at leger kan være så vinglete......jeg kommer ikke til å gi meg i morra tidlig når de ringer - de skal garantere at fingeren blir bra igjen om de velger å ikke gjøre noe med den!!! Minsten var sliten og hadde vondt, men sovna før han la hodet på puta - nesten :)

I morra er siste dagen min i butikken, så om de velger å gjøre noe mer med fingeren, så blir det etter jeg er ferdig på jobb fikk jeg beskjed om - fare for at det blir en fredagskveld på akutten, altså......

Jepp, dette har vært en begivenhetsrik dag - i hovedsak med negativt fortegn..... Vi får håpe det blir likar i morra ;)

3 kommentarer:

  1. huff for en dag! og stakkars minsten. men blir det narkose i dag da eller?

    huff, huff.

    SvarSlett
  2. Nei, stakkars minsten :( Håper det gikk bra idag og at det ble ordning med fingeren!

    God helg!

    SvarSlett
  3. Fikk telefon på morran om at de valgte å ikke gjøre noe mer med fingeren, skal bare ha den tapet og komme til nytt røntgen i slutten av neste uke..... Alle ortopedene hadde studert bildene, og mente den var bra nok..... Så, jeg har kjøpt mer tape og støttebandasje som jeg skal surre på når jeg kommer hjem - her tar jeg ingen sjanser ;)

    SvarSlett