tirsdag 15. juni 2010

Stakkars lille gutten min.....

Han falt og slo kneet sitt i går - rett før jeg kom fra jobb :( Men, storesøster ordnet opp, med torky og kaldt vann - og plaster etter veiledning fra mor på telefon :)

Gutten hadde klart å leke oppi en haug med gammel aske fra et bål, hageavfall, kvister og no metallskrammel - og der klarte han å dette og tre ett eller annet inn i kneet sitt. Stort var det ikke, såret var omtrent en cm i diameter og en halv cm dypt...... Klarte ikke å se om det satt no inni der, det hadde blødd veldig mye før jeg kom hjem, men han hadde sittet stille en halvtime, og da var såret bare hvitt inni når jeg sjekka..... Fant ut at jeg skulle ta han med på legevakta for sikkerhetsskyld, for å få rensa det skikkelig! De fant ikke no inni såret, og når vi kom dit hadde det blødd noe vanvittig igjen, så de regnet med at dersom noe hadde vært inni der, så hadde det rent ut :s Ble behørlig vasket og skyllet, og på med en tykk kompress og med en resept på Penicillin i hånda fikk vi forlate legevakta etter en halvtimes tid :)

Lillegutt hadde sovet dårlig i natt, hadde hatt vondt i kneet, og det var ganske stivt på morra'n......men, regner med at det går bedre når han har fått gått litt på det :) Fikk beskjed at det nok var litt forstuet, men ingen beskjed om å holde det i ro! Har ikke hørt no i dag fra skolen, så regner med det har gått greit - jeg skrev i meldingsboka for sikkerhets skyld! Håper det blir fort bra igjen, for han skal jo på fotballskole neste uke - for første gang :D

Ellers har damen som skal overta lokalet her, vært innom i dag.....hun var veldig interessert i å FÅ alt mulig - skal visst drive en bruktbutikk med inntekt til Kenya eller noe sånt. Greit å vite, for da slapp jeg å ta med hyller osv, for hun ville ha det - men hun presiserte ørten ganger at hun ikke ville betale for noe da! Helt greit for meg, det meste av sånne ting får jeg ikke solgt uansett, og da blir det mindre jobb for meg når jeg slipper å reise på søppelfyllinga med en haug med lass :) Hun må gjerne ta over alt som blir igjen av sånt - jeg er overlykkelig over at jeg slipper å betale husleie lenger enn for juli, og det var mulig hun kunne ta over midt i juli sa hun! Hun hadde ikke fått skrevet kontrakt ennå, for gårdeier er visst på ferie denne uka, og hun som skal ta over reiser neste uke og blir borte i 14 dager, men hun bekymret seg mest over at jeg fortsatt har lapper i vinduet med 'lokale til leie' *fnis* For som jeg sa - de blir hengende til jeg vet det er skrevet ny kontrakt, sånn at ikke jeg blir sittende med skjegget i postkassa......

Så fikk jeg melding forrige uke, av ei jente som hadde sett rottene på finn.no - hun og sambo kom innom i stad, og kommer igjen etterpå for å hente rottene - så da har alle dyra fått nytt hjem, og jeg har enda en bekymring mindre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar