fredag 10. september 2010

Lurer på hva disse tallene betyr?

Fikk epikrise fra Ullevål i dag....

Forsøk 1:

Ca 30 eggposer, ut 13 egg. 5 stk grad 1,1 8 stk grad 2 (5 befruktet)
Sædprøve: 64 (301) mill/ml motilitet 2-3, Swim up 16 mill/ml Motilitet 2-3

Forsøk 2:

Ca 11 eggposer, ut 11 egg. 4 stk grad 1,1, 2 stk grad 2, 5 stk MF2 (2 befruktet)
Sædprøve: 210 (270) mill/ml Motilitet 3-2, Swim up 16 mill/ml Motilitet 2-3

Forsøk 3:

Ca 26 eggposer, ut 13 egg. 1 egg GV, 1 egg MF1, 11 egg MF2 (6 befruktet)
Sædprøve: 27 (16) mill/ml Motilitet 2(-3), Swim up 6 mill/ml Motilitet 2-3

Disse tallene sier i grunn meg ingenting - og Ullevål har ikke kommet med noen forklaring......så da er jeg like (lite) klok Jeg skjønner jo at svømmerne var dårligst på siste forsøket - som vi fikk best resultat med, og best på det forsøket som gikk dårligst, ellers skjønner jeg ikke det spøtt av disse eggene og rangeringen av dem.......


Og dette var svaret jeg fikk fra Hausken på disse forsøkene:

26 og 30 eggposer! Vi må nok fokussere mer på stimuleringen. Du skal få en
god forklaring når du kommer til oss. Men vi er nødt til å ha gjort en ul,
før vi kan diskutere dette nærmere. Det er derfor vi har lyst å se parene
før vi starter en behandling :-)



Med vennlig hilsen/ With kind regards

Arne Schwennicke
lege/doctor


Ser ut til at dette er noe Ullevål i utgangspunktet burde kunne gjort noe med, siden det finnes andre alternativer til medisiner enn Synarela og Puregon :( Jeg blir så frustrert, kanskje har vi rett og slett kasta bort to forsøk fordi de ikke ville forandre på noe? Fikk jo akkurat samme medisiner, og på de to siste forsøkene - helt identiske doser......og i epikrisa står det at jeg var overstimulert ALLE gangene - det har de ikke sagt til oss :S

2 kommentarer:

  1. Kan ikke noe om sånne tall, men er enig i at du har hatt veeeldig mye eggposer da.

    Og syns det er rart at du får samme medisiner og doser når du har blitt overstimulert hver gang :S

    Nei, jeg blir bare mer og mer sikker på at Hausken er veien og gå! :heia:

    SvarSlett
  2. Takketakk vennen :D *klemmer på*

    SvarSlett