mandag 20. juni 2011

Enda en helg er over =)

En rolig helg er over, og ny uke i anmarsj :)

Husk Konkurransen/Giveawayen min da, folkens!!!

Dagen i dag har jeg brukt til å leke telemontør ;-) Schäferen hadde funnet ut at hjørnekasser på hus i grunn bare er tull, så han tok saken i egne tenner og bestemte seg for å fjerne en... I samme slengen mente han vel at internett også var unødvendig, så han tygget av en bit på 15-20 cm :( Tenkte ikke på det til å begynne med, siden Telenor har hatt så mye tull i det siste - men så så jeg at han sto med en laaaaang bit av hjørnekasse i munnen, så da gikk jeg ut for å ta han inn fra hundegården. Da oppdaget jeg også at ledningen hang i to buster på hver sin side av hjørnekassa :s

Så, da hadde jeg jo ikke annet valg enn å ta saken i egne hender, siden gubben var opptatt med den motorhavarerte bilen... Jeg fant en gammel modem-ledning og klippet den i passende lengde, så skjøta jeg dem sammen med kabelklemmer - eller hva det nå heter, disse små dingsene som ser ut som kabelsko uten "øye"? Etterpå surra jeg rundt masse elektrikertape og skrudde fast paller på veggene utapå :) Hvis kloregnageren vil spise mer ledning og hjørnekasse, må han spise seg igjennom to paller først - og jeg regner med jeg oppdager han før han kommer så langt ;-)

Flommen i Mjøsa er på retur, har sunket veldig mye allerede - vi var nede og sjekket ståa i går, gadd ikke å ta mer bilder, siden det alt nå er så tydelig at det er mindre vann :) Ble ikke så mye som de trodde da, til tross for at det faktisk har regna veeeeldig mye et par dager også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar