onsdag 29. juni 2011

Nevrologen i dag...

Resulterte i to uker sykemelding, nye medisiner (dvs "gamle" medisiner - nytt regime) og henvisning til fysioterapi...

Prolapsen er nå antagelig på tilbakegang, siden jeg ikke har like mye nummenhet osv i fingrene/armen, men det har gått betennelse i nervebanene hele veien fra korsryggen via skuldrene, ut i armene og opp i hodet helt fram til panna :( Derfra kommer også svimmelheten, hodepinen og migrenen... han var sjokkert over at jeg ikke har blitt henvist til fysioterapi og trening før :s Men, så mente han også, at dersom jeg tok det tilstrekkelig med ro, samtidig som jeg fikk hjelp hos fysioterapi og treningsøvelser, så ville jeg være merkbart bedre før ferien min er over :-D

Pga disse betennelsene så har jeg også fått kronisk spenningshodepine, og han syntes jeg hadde veldig begrenset bevegelse på nakken/hodet, så han håpet at det ville bedre seg om vi bare fikk tatt knekken på smertene - for de i seg selv gjør jo kroppen anspent, og alt forplanter seg...

Siden jeg var så svimmel i går (er litt bedre i dag), så ble gubben med meg og kjørte i dag - det var godt, for det svimlet bra et par ganger under bilturen, og jeg ble faktisk litt bilsyk - det har jeg ikke vært siden jeg var liten :( Men, jeg ble lettet over å bli sett og hørt i dag, tidligere har jeg hatt inntrykk av at nevrologen bare ville ha meg fortest mulig ut av kontoret - med ørten resepter i hånda :-o Ny nevrolog, og han gjorde noen få undersøkelser og sa at her var det ikke vits å utsette meg for mer, det var klare tegn og helt etter boka, så han syntes det var kjempebra - dette skulle vi klare å fikse, sa han :))

Han ville ikke at jeg skulle gå til kiropraktor, for han hadde sett noen stygge skader utført av kiropraktor på sånne nakkeprolapser, men i tillegg til fysioterapi ville han at jeg skulle finne en naprapat eller osteopat, i tillegg til at han hadde erfaring med at akupunktur også funka bra :) Så, da starter jeg med fysio og trening, så får jeg se om jeg har råd til å utvide etterhvert :)

Nå skal jeg bare slappe av fram til i kveld, for da skal vi på Urbane Totninger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar