torsdag 16. juni 2011

Men, jakten var ikke over =)

Vi er jo ferdig med prøving i det offentlige, og hadde i februar et forsøk privat hos Hausken. Tidligere i våres fikk vi brev fra Hausken med oversikt over nytt regime, beskjed om å ringe inn mens og nye resepter - til tross for at vi hadde skrevet kontrakt på ETT forsøk og betalt for det...

Da jeg ringte til dem, fikk jeg liksom bare et litt fnisete svar om at, det var jo dumt at de hadde sendt ut det brevet, når vi ikke skulle ha det :S Jeg fikk et skikkelig spark i magen av det brevet, og det tok en god stund før jeg følte at jeg hadde hodet over vann igjen...

Det er vondt å ikke få et kjærlighetsbarn, og det er enda vondere når det er økonomien som setter stopper for forsøkene, og ikke fysiske hindringer :((

Så, i går, dumpa det et nytt brev ned i postkassa - fra Hausken :-o Denne gangen krever de penger for et icsi-forsøk de hevder vi har hatt i februar??? Joda, vi hadde et forsøk hos dem i februar - et IVF-forsøk! De mente da at det ikke var nødvendig med icsi - vi fikk også høyere befruktningsrate den gangen enn noen av de andre, men de befruktede eggene var av dårligere kvalitet enn noen gang...

Jeg har ikke ord for hva jeg synes om deres rutiner - gjør de dette med overlegg, eller har de rett og slett så dårlig kontroll på hva de driver med? Jeg har sendt en skarp mail til dem for å spørre, for jeg ble faktisk så skuffa av dette brevet, at jeg har ikke ord akkurat nå...

Svar på mailen kom relativt fort fra Hausken - joda, kvaliteten på svømmerne var så dårlig på uttaksdagen, at de hadde foretatt icsi, men dette hadde de på en eller annen måte glemt å informere oss om - så vi skulle slippe å betale for det!

Jeg sendte en mail tilbake til Hausken og spurte hvordan det kunne skje, men han hadde ingen god forklaring på akkurat det... Jeg fortalte også at det ikke var det at vi ikke VILLE ha et forsøk til, men at økonomien ikke tillater det... Og svaret jeg fikk var mildt sagt sjokkerende - men veldig POSITIVT sjokkerende ;-) Vi fikk tilbud om et forsøk til, ikke til full pris men til HALV pris!!! Så skråsikker var Hausken på at det nye regimet og de nye medisinene ville gjøre susen, at han var villig til å tilby oss dette forsøket så billig - vi kan jo ikke si nei til det? Så, nå skal det jobbes på alle fronter, sånn at vi kan komme i gang i august eller september :)))

Vi er fullstendig klar over at det ikke finnes garantier, men når vi nå får denne muligheten så må vi jo ta den! Og, nå får jeg prøve alt jeg bare har lest om, og som jeg spurte sist om vi ikke kunne prøve (eks blodfortynnende) - og går det ikke nå, så har vi prøvd så godt som ALT, men kan ikke tenke sånn, denne gangen SKAL det gå!!!!

Så folkens, I'm back :-D

7 kommentarer:

  1. :dåne: :rørt:
    Så utrolig flott og spennende Flippy!!
    Håper Hausken har rett og at du og mannen endelig blir gravide med Kjærlighetsbarnet!!!
    STOR KLEM!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, snuppa - ja det hadde vært herlig å komme i mål :)

    SvarSlett
  3. Wooohooooo :jippi:
    Jeg krysser alt jeg har for dere og satser på at september blir vår måned og at kjærlighetsbarnet dukker opp i både Vazelinaland og dansestrøka neste sommer.

    Dansetuppa

    SvarSlett
  4. Ja, Dansetuppa, nå ER det vår tur :))

    SvarSlett
  5. Å!! Så herlig da!!! Dette har ikke jeg fått med meg!
    Jeg havner i oktoberklubben ser det ut som.. Jeg vet hvilken uke vi blir satt opp til uttak/innsett, men, jeg avventer med å melde meg inn i noe på SG enda ;)

    SvarSlett
  6. Ojojoj, dette har jeg ikke fått med meg :)
    Så spennende å se at dere ikke har gitt opp helt enda:)

    Masse lykkeønskninger sendes deres vei.

    SvarSlett