mandag 6. juni 2011

Nav- et kapittel for seg =( Del 2

Jadda, det skulle ikke bli bare plankekjøring å få igjen pengene sine likvel :(

Den 16. mai vedtok Nav Forvaltning at jeg ikke skulle betale tilbake det de hadde ment jeg hadde fått for mye utbetalt i stønad til barnetilsyn i 2007, og at det jeg allerede hadde betalt skulle utbetales til meg - så langt, så vel!

Men, siden jeg fortsatt ikke har fått tilbake pengene mine, så ringte jeg i dag;

I brevet sto det at jeg skulle kontakte Nav Innkreving om jeg hadde spørsmål, så jeg ringte dem. Nei, de hadde ikke mottatt noen melding om at jeg skulle ha igjen penger, og de har derfor fortsatt å trekke etter vedtaket...

Da ringte jeg Nav Forvaltning - joda, de hadde sendt melding elektronisk til Nav Innkreving, akkurat som de skulle, det var ikke gjort noen feil hos dem...

Jeg ringte tilbake til Nav Innkreving og sa dette, men de sto fortsatt hardt på sitt, og at de ikke hadde fått noen beskjed :( Hun skulle ringe forvaltningen - men ikke i dag, for da hadde hun telefonvakt, så kanskje etter kl 15 (men da har vel forvaltningen stengt) eller i morra, men hun kunne ikke garantere noe...

Så, der står saken nå - lurer på om jeg skal kreve dem for renter også? Disse pengene skulle jo jeg hatt utbetalt hver mnd fra januar til juni i år, og det blir faktisk noen kroner i renter også ;-) Men, først må man vel vente på at de får retta opp i sine egne feil da!

Fant også ut at man ikke får feriepenger på AAP - noe så teit, riktig nok så får man skattefritak i juni - men det utgjør jo bare en brøkdel av det vanlige folk ville fått i feriepenger... Nav vet jammen å sko seg på andres ulykke :(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar