tirsdag 7. juni 2011

Nav- et kapittel for seg =( Del 3

Jeg lurer seriøst på hva slags inkompetente fjompenisser det er som jobber i Nav-systemet altså!

Siden jeg er vrang, så ringte jeg igjen i dag, snakket med en annen på Nav Innkreving enn hu dama i går, jeg forklarte saken og han påsto at nei, det var ikke kommet inn noe til dem... Jeg sa igjen at de på forvaltning hadde sjekka i går at alt var i orden fra dem, og han skulle gå inn på et annet program - og hva fant han der? Jo, vedtaket om at jeg ikke skulle trekkes i trygd og at jeg skulle ha igjen pengene mine - datert 16/5-2011 *klaske panne*

Jeg spurte han en gang til om hvorfor de holder på sånn mot folk, at når de skal ha penga sine, så tar de dem uansett før klagefristen har gått ut - hva er vitsen med å få tre uker på seg til å klage forresten, når de kan bruke et halvt år på å behandle den? Og jeg spurte han om hvor mye Nav har lurt til seg av folks penger, de som ikke er i tilstand til å ta tak i ting og stå på for sine rettigheter - jaggu ble han spak gitt, og skulle sørge for at pengene ble tilbakeført til meg i dag *fnis*

Men, seriøst, det sitter mange mennesker der ute som mottar stønader fra Nav, som ikke er bevandret i sine rettigheter, som regner med at Nav gjør det som er rett, som kanskje ikke har helse eller psyke til å ta opp kampen om noe blir gjort feil - jeg synes oppriktig synd på dem... Og jeg synes det er hårreisende at Nav bare kan ture frem på den måten... De fleste synes ikke det er så veldig stas å måtte gå på trygd eller motta stønader, ingen som gjør det lever i overflod - de fleste ganske fattigslig faktisk, og så skal man tråkkes på og holdes nede i tillegg, bare som demonstrasjon på at man ikke er noe verd i systemet, det er flaut å være norsk på mange områder altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar