torsdag 28. mai 2009

Huff...

Hva skjer a? I dag tidlig døde de to syke vaktel-kyllingene, hadde dem på brystet mitt begge to, da de trakk sine siste åndedrag..... Hadde ikke hjerte til å la de ligge i buret og bli hakket på av de andre, tror de slappet mer av sammen og over hjertet mitt. Lunt og fredelig, de trakk bare pusten og sukket, og så var det stille - gikk ca 10 minutter fra den første døde til den andre også var stille :( I rugekassa er det nå en nyklekket kylling og 4 egg med sprekk i, så de kommer vel i løpet av dagen - i går kom det tre stykker :) Selvom de er små, så er de jammen store i forhold til vaktlene, men de trives sammen allerede! Denne gangen er det også kyllingene fra Jærhøna som er først ute av eggene, men to av de med sprekk i er fra Plymouth Rock'en. Sist var alle kyllingene svarte, som faren sin - Sort Minorka, denne gangen ser de brune ut de som har kommet :) Det blir kjempespennende å se hvordan alle sammen blir etterhvert!

Den gode følelsen om at jeg skulle være gravid er nå borte :o Så, da spørs det vel om det funka denne gangen heller..... Pleier som regel å være riktig, den magefølelsen min, men kan jo håpe i noen dager til at den tar feil..... Irriterende å ikke vite, for er så lei av medisiner nå, men kan jo ikke slutte før det endelige svaret på tirsdag - og hvis det skulle være positivt da, så må jeg til Oslo for å få tak i mer medisin, for det er bare Ullevål som har dem....men siden de koster godt over tusen kroner, så kjøper jeg ikke bare for å ha de liggende! Er jo ikke sikkert at jeg noen gang får bruk for dem igjen, og ikke får man levert tilbake hvis man ikke trenger dem heller - milde himmel for et styr altså :s

2 kommentarer:

  1. Hei:-)
    Så hjerteskjærende med de små kyllingene :-(
    Veien er ikke lang mellom liv og død..Må komme og se på dem en dag.De er sikkert kjempesøte.Prøve å holde motet oppe til tirsdag,Krysser alle fingre for dere..Sikkert forferdelig slitsomt å gå slik å vente og vente og vente...
    Føler med deg.KLEM Elisabeth

    SvarSlett
  2. Takk for hilsen :) Er mektig lei av å vente og vente, og vente og vente..... Og ikke minst lei av medisiner og kanskje bortkasta tusenlapper :( Det økonomiske er ganske tøft det og, når man ikke har noe i utgangspunktet, og ingen som hjelper til.... Ja ja, hva gjør man ikke for å glede andre? Men, jeg tar ikke en sånn runde til alene økonomisk altså, for det er vel ikke i utgangspunktet jeg som ønsket meg baby, og da synes jeg ikke at jeg skal finansiere det alene heller :)

    SvarSlett