søndag 24. mai 2009

Nervepirrende

Den ene vaktelkyllingen klarte faktisk å drukne i matfatet :o Den var iskald og hadde sluttet å puste, men jammen klarte jeg å få liv i den igjen ved å gni på den med et håndkle :) Den hev etter pusten en god stund, og jeg måtte massere brystkassa, men etter et kvarters tid pustet den litt mindre anstrengt og jeg satte den i rugekassa så den skulle bli varm igjen! Dette er noen timer siden, og den lever enda :D Men, jammen er det mange som ser ut som de skal dø....jeg styrer på med vann i sprøyte og tvinger det i dem, da kvikner de til - men, lurer fælt på hvordan jeg skal få de gjennom natta om de ikke skjønner at de må ordne føde sjøl...?! Dette er jammen nervepirrende, hønsekyllingene hadde ingen sånne "problemer" sist, men det er visst typisk vaktler og drukne i eller dø foran matfatet.... Skal gjøre så godt jeg kan for å gi dem en god start ihvertfall! Men, skal bli litt godt når gubben kommer hjem, så han kan ta i et tak også ;) Nå er det vel 25 eller 26 kyllinger, og stadig flere klekker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar