tirsdag 26. mai 2009

Status på klekkingen

Da er avgjørelsen tatt, de vaktel-eggene som ikke er klekket er nå fjernet fra rugemaskinen.... En til døde i dag tidlig, den kom seg ikke ut av skallet i går, så jeg hjalp den - men den var ikke ferdig utviklet og hadde nesten hele plommen inntakt inni skallet.... Den levde i går, fikk vann før vi la oss, og jeg så at den pustet da jeg sto opp. Men, da jeg skulle gi den vann var den død..... Vi endte opp med 44 levende vaktler (pr.nå), 5 stykker døde og 18 stykker kom aldri ut av egget :(

Har skrudd opp temperaturen litt i rugekassa og fått inn litt mer fuktighet, og nå har det blitt hakket et lite hull i det ene hønse-egget - hørte den pep der inne i morres :D Skal bli spennende å se hvor mange av de 13 som klarer seg også!

Ellers en grå dag, det er tåkete og regn - bare en uke igjen til vi får vite om vi skal bli foreldre til vinter'n eller ikke, vet ikke helt sjøl nå....synes jeg har masse symptomer, men samtidig tror jeg ikke at vi får det til, tester stadig (men det er jo tidlig enda da) og får ingen streker - blir nok en laaaaang uke! Forventer negativt svar, men håper på positivt :) Om det ikke skjer denne gangen heller, så får vi heller nyte sommeren - og kanskje overlever det siste egget så vi kan sette det inn til høsten.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar