tirsdag 12. mai 2009

What to do?

Da var jobbintervjuet unnagjort, en perfekt jobb egentlig - bortsett fra at det er kveldsjobbing tre dager i uka (til kl 21) da.... Hver mandag og tirsdag, annenhver fredag kveld og annenhver lørdag kveld (til 19)..... Det er en stilling som assisterende kassaleder, dvs at det er delt lederansvar - tre dager på hver, i tillegg til varebestillinger og sånn - er jo akkurat sånn jobb jeg vil ha :) Det er også assisterende butikkleder i stillingen, da kassaleder/ass. trer inn for daglig leder når denne ikke er til stede! Han som er kassaleder i dag skal slutte i oktober, og da er mulighetene store for å overta hans stilling.... Men, så var det kveldsjobbing da :s  Trenger jo jobben, og for en periode må det vel være bedre at jeg jobber noen kvelder enn at jeg ikke har jobb?! Tenke, tenke, tenke...... Har jo ikke fått jobben enda da, men får antagelig tilbud i morra :))

Og så kom vi inn på unger.....han resonnerte seg fram til at jeg ikke kom til å ta ut fødselspermisjon med det første, siden unga mine har blitt såpass store - jeg kunne jo ikke si at vi prøver så godt vi kan, da..... Jeg er jo ikke gravid, og vet jo ikke om jeg blir det, så dumt å gå glipp av en jobb på tynt grunnlag? Blir jeg ansatt og så gravid, kan de jo ikke sparke meg igjen pga det! Mye vurderinger her nå, skal jeg være egoist og takke ja til jobben om jeg får den? Skulle jeg ha fortalt at vi prøver å få barn? Eller skal jeg satse på at det dukker opp en annen jobb som er på dagtid - akkurat som det er sannsynlig, når dette er første faste heltidsjobben jeg har hatt mulighet på siden 2007...... Eller skal jeg satse på trygd og dårlig inntekt, for å slippe kveldsjobbing...? Nei, det siste er ihvertfall ikke aktuelt!!!!

Ikke lett dette her altså, samvittigheten sier at jeg ikke skal jobbe kvelden og at jeg burde fortalt at jeg prøver å bli gravid, men fornuften sier at jeg skal ta den jobben jeg får og holde kjeft om ivf...... Uansett så trenger vi jo pengene da :)

2 kommentarer:

  1. Det er SÅ ulovlig å bringe opp tema ang. unger og slikt på et jobbintervju. Det skal ikke ha betydning ift. en eventuell ansettelse! Nå vet jeg det ikke er så lenge siden det ble vedtatt, og dette innlegget er jo over to år gammelt, så skal ikke se bort ifra at det ble vedtatt etter dette ble skrevet. Jeg husker ikke.

    SvarSlett
  2. Det var ikke lov da heller, men det skjer ofte likevel :(

    SvarSlett