lørdag 5. februar 2011

Dagens ul - blir det uttak?

Reiste av gårde en halvtime før timen og jeg kom tre minutter for sent :) Men, så var jo damen en del forsinka også, så da gjorde det ikke noe ;)

Så var det første kommentaren hennes - ER DU GRAVID? og verdens største smil...var jo hos henne rett før fryseforsøket i sommer... men, men, hun kunne jo ikke vite, for vi hadde jo en avtale om at jeg skulle komme tilbake på ul når jeg var gravid... Så skravla vi en stund, før det bar oppi stolen, inn med ul-proben og telling og måling var i gang :) Og her var det egg, som vanlig!

Først høyre side:

2 stykker på 14/15 mm
3 stykker på 12/13 mm
2 stykker på 10/11 mm
2 stykker på 8/9 mm
2 stykker på rett under 8 mm
+ en hel haug enda mindre....

Så var det venstre side:

2 stykker på 14/15 mm
3 stykker på 12/13 mm
2 stykker på 10/11 mm
1 på 8/9 mm
1 på rett under 8 mm
+ en gjeng små der og...

Slimhinna var på ca 8 mm :)

Relativt jevn modning på begge sider ihvertfall, men jeg syntes de var små, og så for meg en haug med sprøyter til...hun også trodde at det ville bli ny ul på mandag :/

Da jeg var ferdig var klokka blitt så mye at jeg ikke gadd å reise hjemom før intervjuet, så jeg kjørte en tur på CC :)

Så var det tid for intervju, jeg synes det gikk veldig bra, og fikk det samme inntrykket av gutta som intervjuet :) De hadde mange som skulle til intervju, så jeg skulle få svar i slutten av neste uke - den som blir tilbudt jobben blir oppringt, resterende får mail - jeg håper på telefon :D

Når intervjuet var ferdig, hadde Hausken ringt, så jeg ringte tilbake - men da fikk jeg bare svareren, så jeg begynte å kjøre hjemover...kom vel en km, så ringte telefonen, jeg vrengte inn på første busslomme og svarte :) Joda, eggene hadde super størrelse de, så det blir uttak på tirsdag!!! Da var det bare å snu for å kjøpe inn en Gonal-f penn til, og el-sprøyta :)

Så tok jeg en tur innom legevakten, så der fikk jeg antibiotika for bronkitten min, så håper jeg at hosten snart gir seg :)

Spray og sprøyter i morra, så er det el-sprøyta på søndag, mandag er medisinfri, og så er det uttak tirsdag :) Pappa kommer og passer unga fra mandag til onsdag, den siste natta får de være hos naboer :)

Jepp, det var denne dagen i grove trekk, letta for at det var egg og at det blir uttak, nå er det bare spennende hvor mange egg som er inni folliklene - og ikke minst åssen svømmerne er... Men, det hjelper lite å bekymre seg for det, ikke mer å få gjort uansett :))

9 kommentarer:

  1. Så spennende, Flippy. Jeg synes også at det var veldig fin og jevn modning på begge sidene, det må jo være bra. Krysser fingrene for at det er kvalitetsegg hele bunten, og at mannens svømmere finner kjærligheten i varmeskapet neste uke! Stor klem!!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Esme *klemmer på*
    Ja, jeg tror faktisk at foliklene har vært mer ujevne i størrelse før, men har i grunn ikke tenkt over det før - på Ullevål har de bare målt et par eggposer og antatt størrelse på resten...de er litt mer drevne på sånt enn min Gyn ;) Men, jeg synes det er stas at hun er så grundig jeg da, og så får vi skravla masse - hun er veldig nysgjerrig på ivf/icsi og spør masse og jeg svarer så godt jeg kan :)

    SvarSlett
  3. Og så ble jeg veldig delaktig, for når hun måtte skrive opp størrelsen på eggene (hun tok ikke sjansen på å huske alle, så hun skrev opp etter tre og tre), så holdt jeg ul-proben :)))

    SvarSlett
  4. Dette er jo litt gresk for meg som aldri har slitt med å bli gravid, men det høres jo hvertfall bra ut, og jeg skal krysse fingrene for at det går bra denne gangen :))))

    Og finner du serviettene, ja så vet du hvor de kan få et godt hjem (hvis du ikke vil gi de et hjem selv ;) Utrolig hva man kan finne glede i å samle på, for meg er det hvertfall servietter, hihi ;)

    SvarSlett
  5. Hei Elisabeth :) Ja, det kan nok bli veldig teknisk og uforståelig for de som ikke har vært igjennom dette...og så glemmer jeg å forklare *flau*

    Jeg har ikke noe spesielt jeg samler på akkurat nå, og vi har ikke plass til det heller - så du skal helt klart få dem om de dukker opp!

    SvarSlett
  6. Grattis med en flott bukett eggposer!!

    Snart er det tid for EL-sprøyta også er det avgårde! Dette blir kjempespennende! Jeg heier på deg hele veien! Stor klem!

    Håper det blir en sabla fest i varmeksapet til uka ;)

    SvarSlett
  7. Tusen takk Shinobi *klemmer på*
    Ja, el-sprøyta er kl 2030 i kveld...

    SvarSlett
  8. Spennende tid du går i vente Flippy! :D
    Tusen takk for kommentaren din forresten. Her sitter vi oppe midt i natta og får ikke sove....testet svakt positivt på billig test nå i kveld. Spottingen var visst ikke en forsmak på tante rød, men trolig en festeblødning. :D

    SvarSlett
  9. Så spennende, Tuppen og Lillemor :D Løper inn for å lese hos dere - jeg må jo følge med på trilleren deres *klemmer på*

    SvarSlett